Informacijos ir komunikacijos specialistų strateginės lyderystės kompetencijų formavimo kryptys: empirinio tyrimo kokybinė interpretacija
Informacijos ir žinių vadyba
Saulė Jokūbauskienė
Publikuota 2014-01-01
https://doi.org/10.15388/Im.2014.0.3105
43-62.pdf

Kaip cituoti

Jokūbauskienė, S. (2014). Informacijos ir komunikacijos specialistų strateginės lyderystės kompetencijų formavimo kryptys: empirinio tyrimo kokybinė interpretacija. Information & Media, 67, 43-62. https://doi.org/10.15388/Im.2014.0.3105

Santrauka

Informacijos kiekis ir kokybė įgauna vis didesnę reikšmę tarptautinėje konkurencinėje aplinkoje, strateginė informacija tampa neatsiejama konkurencinio pranašumo plėtojimo dalis moderniose pramonės šakose, informacinė arba žinių visuomenė yra vienas iš Lietuvos valstybės prioritetų. „Tolydžio didėjantis modernaus tarptautinio konkurencingumo elementas yra informacijos, kuri prieinama piliečiams, gausa ir kokybė“ (Porter 1990, p. 639). Suprantama, iš šios svarbios metodologinės nuostatos atitinkamai kyla ir ypatinga informacijos ir komunikacijos profesionalų strateginių lyderystės kompetencijų besimokančioje organizacijoje svarba. Šios srities strateginiai sprendimai leidžia ne tik suvaldyti be perstojo augantį informacijos išteklių kiekį ir informacinių srautų apykaitos procesus (informacijos filtro problema) juos įprasminant, bet ir padaro informaciją ir žinias esmine vertės kūrimo grandinės kokybės dalimi. Straipsnyje analizuojamos ir bendrosios žinių visuomenės problemos, perspektyvinės jų raidos tendencijos bei galimi sprendimų scenarijai neišvengiamai peržengia žinių visuomenės kompetencijų strateginės plėtros ribas ir yra svarbūs visos valstybės valdymo problemų sprendimų kontekste. Globaliai ir strategiškai mąstanti besimokanti organizacija žinių visuomenės požiūriu strateginius tikslus įgyvendina per nuoseklų kompetencijų kūrimą, pasitikėjimą ir atsakomybę. Straipsnyje pristatomas atliktas empirinis tyrimas, pateikiami tyrimo rezultatai ir kokybinė tyrimo interpretacija. Šis kokybinis tyrimas yra autorės disertacinio tyrimo dalis.
Pagrindiniai žodžiai: informacijos ir komunikacijos specialistai (IKS), IKS strateginės lyderystės kompetencijos, žinių visuomenė, besimokanti organizacija (BO)

Trends of building strategic leadership competencies of information and communication professionals: qualitative interpretation of the empirical research
Saulė Jokūbauskienė

Summary
The development of the knowledge society started as far back as several decades ago; nevertheless, it is assumed that there is often no alignment between the requirements of the knowledge society (competitiveness, productivity and professionalism) and core competencies of its actors (Porter, 1990). The existing advanced and flexible tools for developing competencies, which would enable citizens to acquire and employ the needed essential competencies and facilitate their participation in the labour market, have not been exhausted either. The quantity and quality of information with all its meanings becomes more important in the competitiveness of knowledge based society, which is one of the main priorities of Lithuania. The important methodological provisions are relevant to the building strategic leadership competencies of information and communication professionals in learning organizations. The strategic decisions of the area allow governing the growing flows of information resources. 
General problems of knowledge society, its development trends and possible scenarios of decision making are analysed in the article. The empirical research in the subject area, the results of the empirical research as well as qualitative interpretation of empirical research have been presented in the article as well.

43-62.pdf

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.