Santrauka
Darbo tikslas yra išnagrinėti Rusijos Federacijos doktrinas informacijos saugumo srityje. Tokia analizė leido padėti pagrindus informavimo ir saugumo strategijai valstybės tarptautinėje arenoje ir Rusijos informacijos saugumo modelio specifikai. Rusijos informacijos saugumo modelis yra skirtas palankiai vidaus informacinei aplinkai sudaryti, pasitelkiant žiniasklaidą, padėsiančią manipuliuoti visuomenės nuomone. Tačiau ekspertai teigia, kad toks modelis yra mažiau veiksmingas prieš kibernetines atakas. Taip pat buvo nustatyta, kad, siekdama užkirsti kelią informacijos grėsmei, Rusijos politinė administracija ir toliau aktyviai plėtoja bendradarbiavimą su tokiais veikėjais kaip ŠBO ir BRICS, kurie de jure išlaiko neutralią poziciją dėl Rusijos ir Ukrainos santykių, tačiau de facto toliau plėtoja ekonominį bendradarbiavimą su Rusijos Federacija. Straipsnyje peržiūrimos šiuolaikinės Rusijos informacinių ir propagandinių operacijų priemonės, kurios buvo naudojamos Čečėnijoje ir Gruzijoje, ir analizuojama propagandos operacijos prieš Ukrainą specifika. Siekdama realizuoti informacines operacijas Ukrainoje, Rusija atkreipė dėmesį į tai, kad žiniasklaida, kaip pagrindinė priemonė siekti savo užsienio politikos tikslų, gali papildyti politinius, ekonominius, diplomatinius įtakos instrumentus. Kad būtų sustiprinta informacijos įtaka Rusijos Federacijos gyventojams ir Rytų regionų Ukrainos piliečiams, naudojama akivaizdžiai neteisinga arba smarkiai iškreipta informacija. Taip sukuriamos prielaidos skatinti separatizmą ir kartu destabilizuoti politinę ir ekonominę padėtį Ukrainoje.
Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai
-
Jonas Mackevičius,
Įmonių veiklos analizė – informacijos rinkimo, tyrimo ir vertinimo sistema
,
Information & Media: T 46 (2008): Informacijos mokslai
-
Ieva Vitkauskaitė,
Types of Film Production Business Models and Their Interrelationship
,
Information & Media: T 89 (2020): Informacijos mokslai
-
Akvilė Mickevičiūtė,
Daiva Siudikienė,
Mados tinklaraštininkų įsitraukimas į mados rinkodaros komunikaciją Akvilė Mickevičiūtė
,
Information & Media: T 85 (2019): Informacijos mokslai
-
Denys Lifintsev,
Cristina Fleșeriu,
Wanja Wellbrock,
A study of the attitude of generation z to cross-cultural interaction in business
,
Information & Media: T 86 (2019): Informacijos mokslai
-
Maryja Šupa,
Kas yra naujosios technologijos? Apibrėžimo ir technologinio turinio problematika ekspertiniuose dokumentuose ir korporatyvinėje komunikacijoje
,
Information & Media: Nr. 83 (2018): Informacijos mokslai
-
Murat Seyfi,
Deniz Güven,
Naujosios žiniasklaidos įtaka tarpkultūrinei komunikacijai: „Erasmus“ studentų pavyzdys
,
Information & Media: T 75 (2016): Informacijos mokslai
-
Oksana Pavlova,
Organizacinės kultūros sąsajos su šiuolaikiniu žmogiškųjų išteklių valdymu organizacijoje
,
Information & Media: T 88 (2020): Informacijos mokslai
-
Monika Juodeikaitė,
Asta Fominienė,
Žmogiškųjų išteklių valdymo procesų pokyčių vertinimas: teorinis ir praktinis aspektas
,
Information & Media: T 74 (2016): Informacijos mokslai
-
Gytė Piatkovskytė,
Aurelija Ulbinaitė,
Tradicinių, elektroninių ir daugiakanalių pardavimų metodų ir rezultatų sąryšio vertinimo teoriniai aspektai
,
Information & Media: Nr. 83 (2018): Informacijos mokslai
-
Giedrė Trakimavičiūtė,
Ryšių su klientais palaikymas pasitelkiant socialinį tinklą „Facebook“
,
Information & Media: T 77 (2017): Informacijos mokslai