Straipsnyje atskleidžiami autorių atliktos prof. Jono Matulionio jaunųjų matematikų konkurso užduočių statistinės analizės rezultatai. Tyrimui naudojami devyneriėų metų (1995, 1996, 1997, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009) daugiau nei trijų su puse tūkstančių moksleivių darbų duomenys, išnagrinėta 160 uždavinių. Uždavinių tinkamumas konkursui tiriamas pagal pasirinktus kriterijus: sunkumą, skiriamąją gebą, koreliaciją su visa užduotimi. Taip pat uždaviniai suskirsto pagal tipus
(algoritminis, pusiau algoritminis, euristinis) ir tematika (tekstiniai uždaviniai; lygtys ir lygčių sistemos; nelygybės; funkcijų savybės ir grafikai; skaičių teorijos elementai; planimetrija; stereometrija; aritmetiniai ir algebriniai pertvarkiai).
Duomenų apibendrinimui naudojami aprašomosios statistikos metodai bei klasterinė analizė. Atlikta analizė parodė, kad prof. J. Matulionio konkursui parengti uždaviniai išsiskiria labai gera ir gera skiriamąja geba, tinkamas jų sunkumas,
koreliacijos su visą užduotimi koeficientas. Klasterinės analizės rezultatai rodo, kad nei vieno tipo ar tematikos uždaviniai neišsiskiria geresne nei kiti skiriamąja geba, nėra sunkesni už kitus. Tačiau pagal koreliacijos su visa užduotimi koeficientą išsiskiria algebrinių ir aritmetinių pertvarkymų uždavinių grupė. Šių uždavinių koreliacijos koeficientas didesnis.