Studentų, dalyvavusių mainų programose, tapatumo kūrimo patirtis
Socialinio darbo tyrimai
Rūta BALTUŠNINKAITĖ
Jolanta SONDAITĖ
Publikuota 2016-01-25
https://doi.org/10.15388/STEPP.2016.12.9816
PDF

Reikšminiai žodžiai

tapatumas
tapatumo lygmenys
naratyvinis tyrimas
įprasminimas
mainų programos

Kaip cituoti

BALTUŠNINKAITĖ, R., & SONDAITĖ, J. (2016). Studentų, dalyvavusių mainų programose, tapatumo kūrimo patirtis. Socialinė Teorija, Empirija, Politika Ir Praktika, 12, 39-54. https://doi.org/10.15388/STEPP.2016.12.9816

Santrauka

Psichologinio tapatumo esmė yra vientisumo ir prasmės gyvenime pojūtis, kurį leidžia išgyventi savo patirties įprasminimas. Šio darbo tikslas buvo išanalizuoti, kaip studentų, dalyvavusių mainų programose, patirtis prisideda kuriant tapatumą: asmeniniu, santykių ir kolektyviniu lygmeniu. Duomenys buvo renkami fokus grupės metodu, o analizuojami taikant įprasminimo analizę. Tyrimo rezultatai parodė, kad studentai, dalyvavę mainų programose, asmeninio tapatumo lygmeniu didžiausią reikšmę teikė savo galimybėms ir atsakomybei suvokti, taip pat išmoko valdyti stresą. Tyrimo dalyvių santykiai su šeimos nariais sustiprėjo, atsirado didesnis atvirumas, noras tobulėti bendraujant. Įprasminimai kolektyvinio tapatumo lygmeniu paskatino domėtis savo šalies istorija, savo kultūros šaknimis, taip pat dalyviai suvokė, kas jiems nepriimtina kitoje kultūroje.

PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai

1 2 3 4 5 > >>