Lytiškumo ugdymas: esamos ir galimos tapatybės. Nuo postmodernizmo posthumanizmo link
Filosofiniai ugdymo klausimai
Akvilė Giniotaitė
VšĮ Įvairovės ir edukacijos namai
Publikuota 2018-10-12
https://doi.org/10.15388/ActPaed.2018.0.11894
PDF

Reikšminiai žodžiai

lytiškumo ugdymas, lytis, tapatybė, mokykla, postmodernizmas, posthumanizmas

Kaip cituoti

Giniotaitė, A. (2018) „Lytiškumo ugdymas: esamos ir galimos tapatybės. Nuo postmodernizmo posthumanizmo lin“k, Acta Paedagogica Vilnensia, 40, p. 155-168. doi: 10.15388/ActPaed.2018.0.11894.

Santrauka

[straipsnis lietuvių kalba; santrauka ir reikšminiai žodžiai anglų kalba]

Tapatumo galimumų spektras lytiškumo atžvilgiu yra kur kas platesnis nei normatyvioje visuomenėje at(pri)pažįstama. Dažnai savąjį lytiškumą perimame iš jau siūlomų jo formų, nes šio nekvestionuojame. Lytis, kaip tapatybės dėmuo, neapmąstoma ir normatyvinama. Posthumanizmas
diskutuoja apie kiekvieno subjekto skirtingumą ir singuliarumą ir tai, kad asmuo labiau nei kada nors yra susietas su globaliais procesais, individas nebegali būti atsietas nuo viso globalaus vyksmo. Lietuvoje lytiškumas iš tapatumo perspektyvos akademiniame diskurse bemaž nenagrinėtas,
o posthumanizmo prieiga, kuri nagrinėja naujausią globalaus pasaulio vyksmą, taip pat beveik nesitelkta.

PDF
Kūrybinių bendrijų licencijos
Priskyrimas: Kūrybinių bendrijų licencijos (CC BY 4.0).

Susipažinkite su autorių teisėmis žurnalo politikoje skiltyje Autorių teisės.