Lytiškumo ugdymas kaip galimybė dekonstruoti heteronormą: mokytojų turimo žinojimo ir nuostatų analizė
Straipsniai
Akvilė Giniotaitė
Vilniaus universitetas
Publikuota 2019-01-22
https://doi.org/10.15388/ActPaed.41.12377
PDF

Reikšminiai žodžiai

heteronorma
neheteroseksualumas
mokytojų nuostatos
lytiškumas
lytiškumo ugdymas
dekonstrukcija

Kaip cituoti

Giniotaitė, A. (2019) “Lytiškumo ugdymas kaip galimybė dekonstruoti heteronormą: mokytojų turimo žinojimo ir nuostatų analizė”, Acta Paedagogica Vilnensia, 41, pp. 112–126. doi:10.15388/ActPaed.41.12377.

Santrauka

[straipsnis ir santrauka lietuvių kalba; santrauka anglų kalba]

Neheteroseksualios realybės galimybė Lietuvos istorijoje ir tradicijoje ilgą laiką buvo ignoruojama ir slopinama įstatymais, o pati tema yra virtusi tabu. Sisteminis vienos tiesos kultivavimas kuria normatyvią visuomenę ir nustumia alternatyvias buvimo žmogumi formas. Postmodernizmas problemina epistemologines struktūras ir hierarchijas, kviečiama mąstyti apie švietimą asmens ir struktūros lygmenimis. Šiame straipsnyje, pasitelkiant interviu su mokytojais analizę, siekiama ištirti mokytojų turimą žinojimą ir lytiškumo ugdymo nuostatas ir jomis perteikiamą žinojimą mokiniams lytiškumo temomis bei aptarti galimybę dekonstrukcijos metodą naudoti heteronormatyviai visuomenei .

PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.