Mokslas ir mokykla: pasvarstymai apie ugdymo prieigas
METODOLOGINIAI UGDYMO ASPEKTAI
Algis Mickūnas
Publikuota 2009-01-01
https://doi.org/10.15388/ActPaed.2009.22.3071
37-51.pdf

Reikšminiai žodžiai

interpretacija
intersubjektyvumas
lavinimas
galių išskleidimas
išlaisvinimas
mokytojas

Kaip cituoti

Mickūnas, A. (2009) “Mokslas ir mokykla: pasvarstymai apie ugdymo prieigas”, Acta Paedagogica Vilnensia, 22, pp. 37–51. doi:10.15388/ActPaed.2009.22.3071.

Santrauka

Filosofijos profesorius emeritas
Jungtinių Amerikos Valstijų Ohajo universitetas
Filosofijos katedra
El. paštas: mickunaa@ohio.edu


Straipsnyje aptariamos mokslo teorijų naudojimo mokinių lavinimui ir ypač mokytojavimui galimybės. Remiantis hermeneutine ir fenomenologine tradicijomis, bandoma parodyti tas lavinimo ir mokytojavimo prieigas, kurios atvertų potencialių ugdytinio galių sklaidą. Pirmiausia aiškinama, kaip intersubjektyvi sąmonė gali suvokti ir reflektuoti patiriamus dalykus, kaip nuo asmeniškumo pereinama prie esmiškumo. Paskui, remiantis juridiniais fakto analizės pavyzdžiais, pasitelkus analogijas, atskleidžiama, kad lavinant mokytojas ir mokiniai turi „išmokti“ atskirti dalykų esmę ir taip „įgauti“ sąmonę, galinčią suprasti dalykus nepriklausomai nuo asmeniškų norų ir aplinkos. Esmės supratimas yra belaikis, nors istorinis kontekstas mokymui yra svarbus. Hermeneutinis supratimo ratas padeda susieti individualaus ir bendruomeninio, priklausomo nuo tradicijos, supratimo skirtingumą. Parodoma, kaip lavinant asmuo gali būti išlaisvinamas, išskleidžiamos jo galios, kurios susijusios su kitais. Lavinant turi būti suvokiama, kad asmens galių išlaisvinimas ir išskleidimas neturi peržengti ribų, už kurių pakenktų kitam, nes būtent to kultūriškai kito dėka išsiskleidžia asmens galios.

37-51.pdf

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai

1 2 3 4 5 > >>