Edukologijos doktorantė
Vilniaus universiteto Edukologijos katedra
Universiteto g. 1/9, LT-01513 Vilnius
Tel. (8 5) 266 76 25
El. paštas: sandra.kaire@fsf.vu.lt
Straipsnyje analizuojama skirtingų kultūrų asmenų susidūrimo svarba tarpkultūrinio ugdymo srityje. Teigiama, kad teorinių žinių apie kitas kultūras suteikimas yra svarbus tarpkultūrinio ugdymo elementas, tačiau ugdytojas mokymo metu turėtų sudaryti sąlygas mokytis vykstant realiems kultūrų susidūrimams. Remiantis dviejų filosofų J. L. Nancy ir B. Waldenfelso darbais straipsnyje atskleidžiamas kultūrinio susidūrimo kompleksiškumas. Kultūrinis susidūrimas gali būti patiriamas ne tik kaip kitos kultūros asmens priėmimas ir pripažinimas, bet gali būti išgyvenamas ir kaip įsibrovimas (Nancy) ar svetimumas (Waldenfelsas). Be to, kultūrinio susidūrimo patirtys kiekvienoje mokymo(si) situacijoje gali prieštarauti viena kitai.