INFORMATINIO MĄSTYMO UGDYMO UŽDUOTYS: MERGINŲ IR VAIKINŲ SPRENDIMŲ ANALIZĖ
TIKSLIŲJŲ MOKSLŲ UGDYMO STRATEGIJOS
Valentina Dagienė
Eimantas Pėlikis
Gabrielė Stupurienė
Publikuota 2015-12-28
https://doi.org/10.15388/ActPaed.2015.35.9190
PDF

Reikšminiai žodžiai

Informatikos mokymas
žaidybinimas
konkursas „Bebras“
informacinės technologijos
informatinis mąstymas

Kaip cituoti

Dagienė, V., Pėlikis, E. and Stupurienė, G. (2015) “INFORMATINIO MĄSTYMO UGDYMO UŽDUOTYS: MERGINŲ IR VAIKINŲ SPRENDIMŲ ANALIZĖ”, Acta Paedagogica Vilnensia, 35, pp. 53–66. doi:10.15388/ActPaed.2015.35.9190.

Santrauka

Profesorė fizinių mokslų daktarė
Vilniaus universiteto
Matematikos ir informatikos institutas
Akademijos g. 4, LT-08663 Vilnius
El. paštas: valentina.dagiene@mii.vu.lt 

Matematikos didaktikos magistrantas
Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos institutas
Akademijos g. 4, LT-08663 Vilnius
El. paštas: eimantas.pelikis@gmail.com

Informatikos inžinerijos doktorantė
Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos institutas
Akademijos g. 4, LT-08663 Vilnius
El. paštas: gabriele.stupuriene@mii.vu.lt

Straipsnyje nagrinėjamos tokios problemos: informatikos mokymas naudojant neformalųjį ugdy­mo būdą (konkursus, varžybas), informatikos pagrindinių konceptų mokymas trumpomis patraukliomis užduotimis, informatinio mąstymo (anglų k. computational thinking) ugdymas, merginų ir vaikinų skirtumai sprendžiant informatikos užduotis. Autorių tyrimas remiasi šios srities kon­tekstine šaltinių analize ir didelio kiekio sukauptų duomenų statistine analize (atsakymai gauti iš 23,5 tūkst. respondentų). Straipsnyje vartojama nauja, lietuviškose publikacijose dar nevartota in­formatinio mąstymo sąvoka, kuriai Europos šalyse skiriama vis daugiau dėmesio ir manoma tai esant vienu iš svarbiausių XXI amžiaus ugdymo iššūkių mokykloje. Aptariamos šios sąvokos ypaty­bės, sunkumai rasti tinkamą lietuvišką atitikmenį, nagrinėjamas operacinis informatinio mąstymo apibrėžimas. Straipsnyje apžvelgiami kognityvūs merginų ir vaikinų skirtumai sprendžiant infor­matikos užduotis, skirtas informatiniam mąstymui ugdyti. Trumpai pristatomas tarptautinis infor­matikos konkursas „Bebras“, analizuojama, kaip šis konkursas padeda ugdyti mokinių informati­nio mąstymo gebėjimus. Straipsnyje analizuojami 2013 m. konkurso dalyvių sprendimo rezultatai, atsižvelgiama į dalyvių amžiaus grupes, lytį, ieškoma sąsajų su uždavinių kategorijomis. Išsamiau nagrinėjami tie uždaviniai, kurių vaikinų ir merginų rezultatai skiriasi reikšmingai.

PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai

1 2 3 4 5 > >>