Santrauka
Pedagoginis procesas, kaip ir visas socialinis bei dvasinis visuomenės gyvenimas, vyksta pagal bendrus dėsningumus, kurių vienas svarbiausių yra sąveika. Pedagogo ir ugdytinio bendravimas, kaip subrendusios ir bręstančios asmenybių sąveika, keitimasis informacija bei tarpusavio supratimas, sąlygoja ugdymo proceso vyksmą ir jo efektyvumą. Konstrukcinė sąveika, grindžiama santykių abipusiškumu, lygybe, lygiavertiškumu, aktyvumu, veiklumu ir kt. principais, garantuoja ne tik ugdymo proceso kokybę, bet ir sėkmingą asmenybės brendimą. Šią problemą tyrinėjo žymus tarpukario Lietuvos pedagogas Jonas Vabalas-Gudaitis. Savo pedagoginiuose ir psichologiniuose straipsniuose Vabalas-Gudaitis pabrėžė, jog demokratiškas ugdytinio ir ugdytojo bendravimas, paremtas asmens laisve ir kartu atsakomybe, turi įtakos ne tik mokymosi sėkmingumui, bet ir padeda ugdyti įvairias besimokančiojo asmenybės savybes: savarankiškumą, iniciatyvumą, veiklumą, atsakomybę, savigarbą ir kitas.
Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai
-
Aušra Žemgulienė,
Sigita Montvilaitė,
Klasikinės mokytojo sampratos raidos atspindys Magdalenos Karčiauskienės darbuose
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 23 (2009): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Sigita Montvilaitė,
Empirinis ir racionalus pažinimas XX a. pirmos pusės Lietuvos ugdymo moksle
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 15 (2005): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Sigita Montvilaitė,
Lietuvių mokyklos perkeltųjų asmenų stovyklose Vokietijoje 1945-1950 metais
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 4 (1997): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Sigita Montvilaitė,
Ugdymo mokslo sistemos pradmenys Lietuvoje
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 13 (2004): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Sigita Montvilaitė,
Ugdymo tyrimų raidos tendencijos: istoriniai aspektai
,
Acta Paedagogica Vilnensia: T 14 (2005): Acta Paedagogica Vilnensia