LIETUVOS AUKŠTOJO MOKSLO INSTITUCIJŲ LEIDŽIAMŲ MOKSLINIŲ PERIODINIŲ LEIDINIŲ KOKYBĖS PROBLEMOS
Straipsniai
Milda Šakytė
Publikuota 2016-11-24
https://doi.org/10.15388/Knygotyra.67.10182
PDF

Reikšminiai žodžiai

moksliniai periodiniai leidiniai
mokslo žurnalai
akademinė leidyba
mokslo vertinimas

Kaip cituoti

Šakytė, M. (2016). LIETUVOS AUKŠTOJO MOKSLO INSTITUCIJŲ LEIDŽIAMŲ MOKSLINIŲ PERIODINIŲ LEIDINIŲ KOKYBĖS PROBLEMOS. Knygotyra, 67, 191-205. https://doi.org/10.15388/Knygotyra.67.10182

Santrauka

Straipsnyje, remiantis Lietuvos mokslinių periodinių leidinių internetinėmis svetainėmis, „Web of Science“ ir „Scopus“ duomenų bazių pateikiamais duomenimis, interviu su Lietuvos mokslinių periodinių leidinių vyr. redaktoriais, nagrinėjami Lietuvos aukštojo mokslo institucijų leidžiami moksliniai periodiniai leidiniai. Iš viso tirtas 141 mokslinis periodinis leidinys. 2014 m. duomenimis, penktadalis leidinių įvertinti formaliai – indeksuojami „Web of Science“ ir „Scopus“ duomenų bazėse. Tokį rezultatą lemia Lietuvos ir užsienio mokslo publikacijų vertinimo politika, skirtingos socialinių, humanitarinių ir tiksliųjų mokslų krypčių formalaus įvertinimo galimybės, skirtingi mokslinių periodinių leidinių leidybos tikslai. Didžioji dalis tirtų leidinių, siekiant didinti matomumą, pateikiami atvirosios prieigos būdu ir referuojami turinio pateikimo duomenų bazėse.
2015 m. autorės vykdytas tyrimas (interviu su mokslinių periodinių leidinių redaktoriais) parodė, kad didelę įtaką mokslinio periodinio leidinio formaliam įvertinimui turi leidinį leidžianti leidykla. Pakankamas žmogiškųjų išteklių kiekis, techniniai sprendimai, leidinio viešinimas turi įtakos leidinio kokybei. Paaiškėjo, kad Lietuvoje vis dar nepriimtinas požiūris į mokslinių periodinių leidinių leidybą kaip į komercinę veiklą. Tačiau rezultatai rodo, kad komerciniai veiklai būdingi vadybiniai sprendimai didina leidinio formalaus įvertinimo galimybes.

PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.