STANDARTIZACIJA DOKUMENTINĖS KOMUNIKACIJOS INSTITUCIJOSE RINKOS POŽIŪRIU
Straipsniai
NIJOLĖ BLIŪDŽIUVIENĖ BLIŪDŽIUVIENĖ
Publikuota 2015-01-01
https://doi.org/10.15388/kn.v53i0.7812
PDF

Reikšminiai žodžiai

standartizacija
Tarptautinė standartizacijos organizacija
tarptautinis standartas
atvirieji standartai
rinka
bibliotekos
muziejai
archyvai

Kaip cituoti

BLIŪDŽIUVIENĖ, N. B. (2015). STANDARTIZACIJA DOKUMENTINĖS KOMUNIKACIJOS INSTITUCIJOSE RINKOS POŽIŪRIU. Knygotyra, 53, 185-197. https://doi.org/10.15388/kn.v53i0.7812

Santrauka

Vilniaus universiteto Knygotyros ir dokumentotyros institutas,
Universiteto g. 3, LT-01513 Vilnius, Lietuva
El. paštas: nijole.bliudziuviene@kf.vu.lt

Dokumentinės komunikacijos institucijos imasi naujų, technologijomis grįstų, vartotojų aptarnavimo uždavinių, siekia teikti šiuolaikines paslaugas ir konkuruoti rinkoje. Paslaugos vis dažniau perkeliamos į virtualią terpę, todėl tampa aktualu naudoti informacijos ir dokumentavimo, komunikacijos, žiniatinklio standartus, kurie užtikrintų informacinių sistemų funkcinį ir techninį suderinamumą. Standartai tampa būtina informacinės infrastruktūros dalimi, kuri suteikia galimybę veikti sistemai nepaisant laiko ir erdvės, ar būti naudojamai skirtingų vartotojų grupių tuo pat metu. Svarbiausia žinių ekonomikos vertybė yra informacija, todėl rinkos požiūriu pagrindinis dokumentinės komunikacijos uždavinys – pateikti metaduomenis, visateksčius išteklius bei užtikrinti skaitmeninio turinio išsaugojimą, prieigą ir naudojimą. Bibliotekos, muziejai ir archyvai teikdami paslaugas vartotojams kuria vertę, kuri atsiranda, kai informacija transformuojama į plačiai prieinamą paslaugą. Straipsnyje rinkos ir paslaugų teikimo kontekste nagrinėjama standartizacijos veikla bibliotekose, muziejuose ir archyvuose.

PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.