Straipsnyje analizuojami asmeniniai įvardžiai jis / ji ir jų variantai jisai / jinai. Pirmiausia šie įvardžiai apžvelgiami teoriniu lygmeniu: Dabartinės lietuvių kalbos gramatikoje ir Dabartinės lietuvių kalbos žodyne, didžiajame Lietuvių kalbos žodyne ir akademinėje Lietuvių kalbos gramatikoje, kituose moksliniuose darbuose. Kadangi straipsnyje žvelgiama iš lietuvių kaip antrosios kalbos įsisavinimo perspektyvos, apžvelgiamos ir lietuvių kalbos mokymosi priemonės: vadovėliai, pratybų sąsiuviniai, praktinė gramatika. Vėliau apžvelgiami lietuvių gimtakalbių duomenys, remiantis prieinamais lietuvių kalbos tekstynais. Pagrindinėje straipsnio dalyje analizuojami lietuvių kaip antrosios kalbos tekstyno duomenys, aptariami įvardžių variantiškumo vartojimo iššūkiai, lyginama su gimtakalbių duomenimis ir pateikiama įžvalgų dėl vartojimo skirtumų ir tai galinčių lemti veiksnių.