„Viskas atrodo nerealu“: paauglių karantino dėl COVID-19 patyrimo įveikos
COVID-19
Asta Adler
Vilniaus universitetas
https://orcid.org/0000-0003-1428-422X
Gintė Stančaitienė
Vilniaus universitetas
https://orcid.org/0000-0001-7108-4465
Izabelė Grauslienė
Vilniaus universitetas, Psichologijos institutas
https://orcid.org/0000-0002-2382-805X
Dalia Nasvytienė
Vilniaus universitetas, Psichologijos institutas
https://orcid.org/0000-0002-2810-5790
Gabrielė Skabeikytė
Vilniaus universitetas, Psichologijos institutas
https://orcid.org/0000-0002-6404-0445
Rasa Barkauskienė
Vilniaus universitetas, Psichologijos institutas
https://orcid.org/0000-0002-4464-2481
Publikuota 2021-10-19
https://doi.org/10.15388/Psichol.2021.40
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

paauglystė
karantinas
įveikos strategijos

Kaip cituoti

Adler, A., Stančaitienė, G. ., Grauslienė, I., Nasvytienė, D., Skabeikytė, G., & Barkauskienė, R. (2021). „Viskas atrodo nerealu“: paauglių karantino dėl COVID-19 patyrimo įveikos. Psichologija, 64, 53-60. https://doi.org/10.15388/Psichol.2021.40

Santrauka

Paaugliai yra pandemijos metu itin pažeidžiama grupė. Karantino apribojimai jaunuoliams kėlė daug streso ir iššūkių. Šio tyrimo tikslas yra atskleisti, kaip paaugliai tvarkėsi su iššūkiais karantino metu. Dvidešimt keturi 13–17 metų paaugliai dalyvavo kokybiniame tyrime – pusiau struktūruotame gelminiame interviu, vykusiame per „Zoom“ platformą. Tyrimo rezultatai atskleidė septynias temas, atspindinčias paauglių įveikos elgesį karantino metu: 1. Atsitraukimas. 2. Koncentracija į specifines veiklas. 3. Šeimos arba draugų internete socialinės paramos paieška. 4. Užliejančių emocijų raiška. 5. Protestai prieš karantino apribojimus. 6. Pastangos išlaikyti „aktyvų save“. 7. Asmeninės prasmės karantino patyrime paieška. Paauglių įveikos elgesio supratimas ir psichinių būsenų refleksijos skatinimas gali būti efektyvios intervencijos siekiant sumažinti psichologinių problemų radimosi riziką.

PDF
HTML

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai

1 2 > >>