Žmogaus piešinio testo psichometrinių rodiklių analizė
Straipsniai
Dalia Nasvytienė
Publikuota 2007-01-01
https://doi.org/10.15388/Psichol.2007.0.2710
61-73.pdf

Reikšminiai žodžiai

vaikų / paauglių psichologinis įvertinimas
Žmogaus figūros piešinys
validumas
patikimumas

Kaip cituoti

Nasvytienė, D. (2007). Žmogaus piešinio testo psichometrinių rodiklių analizė. Psichologija, 36, 61-73. https://doi.org/10.15388/Psichol.2007.0.2710

Santrauka

Tyrimu siekta empiriškai patikrinti Žmogaus piešinio: Kiekybinio įvertinimo sistemos (ŽP: KĮS) ir Žmogaus piešinio: Emocinių problemų atrankos procedūros (ŽP: EPAP) psichometrines savybes. Mokslinių publikacijų šia tema Lietuvoje ir užsienyje yra gerokai mažiau negu yra ŽP naudojimo poreikis. Ištirti 165 vaikai / paaugliai (klinikinę grupę sudarė 95 tiriamieji, jiems būdingi įvairūs elgesio / emociniai sutrikimai, palyginamąją grupę – 70 vaikų / paauglių). Rezultatai liudija silpną konkurencinį ŽP: KĮS validumą palyginus su jei Wechslerio vaikų intelekto skale IIILT. ŽP ir WISC-IIILT rezultatai klinikinėje grupėje labai skiriasi: kai vaikas mėgsta piešti, jo intelekto lygis (įvertintas atsižvelgiant į piešinius) priskiriamas aukštesnei klasifikacijai nei nurodo WISC-IIILT rezultatai; jei nemėgsta piešti – stebėta atvirkštinė tendencija. Tarpgrupinis rezultatų palyginimas atskleidė, kad projekcinės metodikos ŽP: EPAP požymių visuma leidžia diferencijuoti abiejų grupių tiriamųjų piešinius, tačiau 61 proc. klinikinės imties vaikų piešinių buvo įvertinti blogesniais balais, negu yra įvertinamas ryškus emocinių problemų lygis. Pastebėta, kad ŽP metodikos patikimumas yra aukštas.

61-73.pdf

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai