Veidų reprezentacijos modeliai
Straipsniai
Kristina Vanagaitė
Publikuota 2004-01-01
https://doi.org/10.15388/Psichol.2004..4358
kristina_vanagaite_58-73.pdf

Reikšminiai žodžiai

veidų reprezentacija

Kaip cituoti

Vanagaitė, K. (2004). Veidų reprezentacijos modeliai. Psichologija, 29, 58-73. https://doi.org/10.15388/Psichol.2004..4358

Santrauka

Straipsnyje nagrinėjami T. Valentine’o veidų erdvės ir M. B. Lewiso bei R. A. Johnstono Voronoi modeliai, kuriuose pagrindinis dėmesys skiriamas veidų reprezentacijos atmintyje ypatumams. Pažymima, jog veidai reprezentuojami hipotetinėje daugiamatėje veidų erdvėje. Veidų erdvės matmenys (arba geometrinės ašys) atspindi koduojamos veido informacijos požymių įverčius. Tuomet pats veidas apibūdinamas kaip unikalus įvairių matmenų įverčių derinys, kuris gali būti reprezentuotas veidų erdvėje kaip vienintelis abstraktus taškas arba vektorius (pagal tai, ar kodavimo metu atsižvelgiama į veidą-prototipą). Remiantis veidų išsidėstymo erdvėje principais (nuotoliu nuo veido-prototipo ir atstumu tarp reprezentuojamų veidų) aiškinami kai kurie veidų informacijos apdorojimo dėsningumai (pvz., informacijos atgaminimo tikslumas, veidų tarpusavio panašumo, savitumo / tipiškumo nustatymas ir pan.). Pagrindinė problema – netikslus ir nedetalus modeliuose vartojamų sąvokų bei aprašomų veido informacijos apdorojimo procesų apibūdinimas. Tai lemia atliekamų tyrimų rezultatų prieštaringumą ir pasunkina empirinį modelių prielaidų patvirtinimą.

kristina_vanagaite_58-73.pdf

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.