Lietuvos vaikų reprezentacinės imties WISC-III rezultatų analizė
Straipsniai
Gražina Gintilienė
Dovilė Černiauskaitė
Sigita Girdzijauskienė
Rūta Dragūnevičienė
Publikuota 1999-01-01
https://doi.org/10.15388/Psichol.1999..4436
PDF

Reikšminiai žodžiai

WISC-III
intelektas
testavimas

Kaip cituoti

Gintilienė, G., Černiauskaitė, D., Girdzijauskienė, S., & Dragūnevičienė, R. (1999). Lietuvos vaikų reprezentacinės imties WISC-III rezultatų analizė. Psichologija, 20, 5-19. https://doi.org/10.15388/Psichol.1999..4436

Santrauka

Pagrindinis WISC-III lietuvių tyrimo tikslas buvo palyginti standartizuotą Jungtinės Karalystės (JK) imtį su reprezentatyvia lietuvių imtimi ir patikrinti, ar tarp šių grupių yra skirtumų ir, jei taip, kokie jie. Lietuvių imtis buvo sudaryta iš 381 vaiko, jų amžius svyravo nuo 6 iki 16 metų. Buvo vykdoma atsitiktinė sluoksninė atranka pagal amžiaus, lyties, gyvenamosios vietos bei tėvų (ar globėjų) išsilavinimo kintamuosius. Vidutiniai WISC-III subtestų skirtumai parodė, jog Lietuvos vaikai gavo mažesnius balus nei JK imtis (p≤0,05). Klausimų analizė parodė, kad kai kurie klausimai buvo per daug sudėtingi ar per lengvi Lietuvos vaikams, o kai kurie klausimai turėjo mažą skiriamąją gebą. Tai buvo ypatingai matoma šiuose subtestuose: Informacija, Panašumai, Aritmetika, Žodynas, Skaitmenų apimtis ir Paveikslėlių užbaigimas. Tikėtasi, kad šie subtestai bus specifiški kultūroje. Kultūrinio konteksto pasireiškimas Skaitmenų apimties subteste atsispindi skirtingame skaitmenų skiemenų skaičiuje Lietuvių bei Anglų kalbose. Keliama mintis, jog kai kurie klausimai matuoja skirtingus dalykus Lietuvos ir JK imtyse. Pagrindinė šio tyrimo išvada yra, jog  Lietuvos imties rezultatai skiriasi nuo JK rezultatų, todėl siūloma pakeisti kai kuriuos klausimus bei sukurti lietuviškas normas.

PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai