Kai kurie žinių taikymo praktinėje užklasinėje mokinių veikloje klausimai
Straipsniai
A. Grabauskienė
Publikuota 1962-01-06
https://doi.org/10.15388/Psichol.1962.1.4830
PDF

Reikšminiai žodžiai

žinios
įgūdžiai
užklasinė veikla

Kaip cituoti

Grabauskienė, A. (1962). Kai kurie žinių taikymo praktinėje užklasinėje mokinių veikloje klausimai. Psichologija, 1, 5-18. https://doi.org/10.15388/Psichol.1962.1.4830

Santrauka

Šiame straipsnyje keliami žinių taikymo praktinėje užklasinėje mokinių veikloje klausimas. Šis klausimas iki šiol silpnai sprendžiamas tiek pedagoginėje teorijoje, tiek mokyklinėje praktikoje. Į žinių taikymą praktinėje užklasinėje mokinių veikloje mes žvelgiame kaip į tiltą, padedantį sujungti mokymąsi su gyvenimu, pereiti nuo žinių taikymo mokymosi veikloje, prie taikymo realiame gyvenime. Straipsnyje parodyta, kad mokiniai patiria didelių sunkumų ne tik perkeldami žinias ir įgūdžius iš mokyklos į gyvenimą, bet ir iš pamokų į užklasinę veiklą. Iš esmės šie sunkumai susieti su tuo, užklasinė mokinių veikla labai panaši į gyvenimišką veiklą tiek savo sąlygomis, užduotimis, forma, tiek sunkumu, žinių ir įgūdžių taikymo daugialypiškumu. Todėl žinių ir įgūdžių taikymo užklasinėje veikloje logika panašesnė į jų taikymą gyvenime. O žinių taikymo gyvenime logika yra visiškai skiriasi nuo žinių taikymo mokymosi veikloje. Mokinys, kuris lengvai taiko žinias pamokose, mokymosi tikslais, sunkiai susidoroja su tų pačių žinių taikymu užklasinėje praktinėje veikloje. Tai galima paaiškinti tuo, kad prieš mokinį iškyla naujos gyvenimiškos užduotys, gyvenimiški ryšiai, o mokymuisi būdingos lieka nuošaly. Mokiniui reikia savo žiniomis naudotis labiau savarankiškai, be mokytojo vadovavimo. Be to, žinių taikymas užklasinėje veikloje taip pat reikalauja ir daugelio įgūdžių taikymo, o įgūdžių taikymas paprastai atsilieka laike nuo žinių taikymo. Norint, kad mokiniai įveiktų šias užduotis, reikia ilgą laiką juos mokyti taikyti žinias ne tik klasės veikloje, bet ir užklasinėje. Taip taikant žinias ir įgūdžius, mokiniams išsivysto nauji jų taikymo motyvai, o pačios žinios ir įgūdžiai tampa atsparesni ir tobulesni, veikla dažniau pasižymi savarankiškumu ir kūrybiškumu. Mokiniai pradeda matyti, kad mokymosi metu įgytas žinias ir įgūdžius galima taikyti ir gyvenimiškų užduočių sprendimui. Visa tai sudaro sąlygas gautas žinias taikyti gyvenime.

PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.