Kai kurie mokėjimų ugdymo ir vaiko protinio vystymo mokymo procese klausimai
Straipsniai
L. Steponaitienė
Publikuota 1968-01-06
https://doi.org/10.15388/Psichol.1968.9.8931
PDF

Reikšminiai žodžiai

mokėjimai
mokėjimų raida
protinis vystymasis

Kaip cituoti

Steponaitienė, L. (1968). Kai kurie mokėjimų ugdymo ir vaiko protinio vystymo mokymo procese klausimai. Psichologija, 9(2), 57-65. https://doi.org/10.15388/Psichol.1968.9.8931

Santrauka

Mokėjimų raidos mokymo procese klausimas labai aktualus, tačiau nepakankamai išplėtotas literatūroje. Žinių kaupimas ir jų pritaikymas mokymesi buvo nagrinėjamas vieno dalyko, ar net vienos temos kontekste. Mūsų tyrime buvo apimtos IV – IX klasės ir visa eilė mokomųjų dalykų (biologija, fizika, chemja). Straipsnyje apibendrinami eksperimentinio tyrimo apie mokėjimų raidą ir jų ryšio su protine mokinio raida duomenys. Gautų duomenų pagrindu galima teigti, kad mokėjimai glaudžiai susieti su žiniomis, jie teigiamai veikia žinių tvirtumą, naikiną formalumą, plečia jas. Kartu su mokėjimų vystymusi, auga mokinio gebėjimai naudoti savo darbe analizė, sintezę, tikslinti supratimą. Praktiniai mokėjimai tampa intelektiniais. Jei mokėjimai ugdomi mišrių dalykų pamokose, mokiniai gebės įžvelgti daugiapusiškumą, jie išsiugdo plačius veikimo būdus. Tyrimas parodė mokėjimų teigiamą poveikį protiniam mokinio vystymuisi. Straipsnyje pateikiamas šio reiškinio paaiškinimas.

PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai

1 2 3 4 5 > >>