Violent Black Man and the Myth of Black Macho in Eugene O’Neill’s “The Dreamy Kid”
Literatūros naratyvai ir kontekstai
Agnieszka Łobodziec
Uniwersytet Zielonogórski, Poland
Publikuota 2014-10-25
https://doi.org/10.15388/RESPECTUS.2014.26.31.9
PDF

Reikšminiai žodžiai

juodojo mačo mitas
rasinis stereotipas
agresija
juodaodžių matriarchatas
juodaodžių menas

Kaip cituoti

Łobodziec, A. (2014) “Violent Black Man and the Myth of Black Macho in Eugene O’Neill’s ‘The Dreamy Kid’”, Respectus Philologicus, 26(31), pp. 123–132. doi:10.15388/RESPECTUS.2014.26.31.9.

Santrauka

Straipsnyje siekiama išnagrinėti, kiek išsamiai Eugene’as O’Neillas savo dramoje Vaikiščias Drymis (re)konstruoja ar taiko juodojo mačo mitą, pagal kurį juodieji vyrai yra vaizduojami neigiamai – kaip įtūžę ir visuomenės atstumti. Analizuojamos O’Neillo asmeninės pažangios rasinės pažiūros, jo nuostatos dėl universalios žmogiškosios egzistencijos, tai vertinama kaip tvirtas dramos pagrindas. Į minėtoje dramoje vyraujančios krypties pažiūras žvelgiama kaip į progresyvias. Nors dramos centre yra visuomenės užribyje atsidūręs juodasis, o tai gali būti laikoma dramaturgo išreiškiamu susirūpinimu neteisinga Amerikos visuomenės rasine ir klasių stratifikacija, vis dėlto O’Neillo kūryboje gausu plačiai paplitusių stereotipų, susijusių su tariamu moraliniu juodųjų nuosmukiu, jų primityvumu ir agresyviu elgesiu, kurie kelia grėsmę vyraujančiai baltųjų sukurtai tvarkai. Kalbant apie rasinius lyčių įsitikinimus, straipsnyje dėmesys skiriamas tam, kaip O’Neillas vaizduoja juodųjų vyrų derybas su baltųjų patriarchalinėmis galios struktūromis. Jas rašytojas perteikia stereotipišku dominuojančios pagyvenusios juodaodės moters paveikslu. Taip pat gilinamasi į nepriklausomą juodaodžių meną, kurtą jų menininkų kaip priešpriešą baltųjų amerikiečių rašytojų skelbiamiems žeminantiems, stereotipiniams priespaudą kenčiančių juodaodžių aprašymams.

PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai

1 2 3 4 5 > >>