Šiame straipsnyje nagrinėjamos Disleksijos rizikos klausimyno (DRK) įverčių priešmokykliniame amžiuje sąsajos su skaitymui ir rašymui svarbiais gebėjimais (kurių nepakankamas išlavėjimas gali lemti skaitymo ir rašymo sunkumus) bei skaitymo ir rašymo įgūdžiais 1-oje klasėje. Tyrimo rezultatai parodė, kad tėvų ir priešmokyklinio ugdymo pedagogių užpildyto DRK įverčiai, vaikams lankant priešmokyklinio ugdymo grupę, susiję tiek su prognostiniais skaitymo ir rašymo sunkumų rodikliais (fonologiniais gebėjimais: greituoju vardijimu, fonologiniu supratimu, trumpalaike girdimąja atmintimi; žodynu; vizualiniais-motoriniais gebėjimais), tiek su pirmokų skaitymo įgūdžiais bei mokytojų ir tėvų pateiktu skaitymo ir rašymo vertinimu.