Pirmokų skaitymo ir rašymo sunkumų numatymas taikant disleksijos rizikos klausimyną (DRK) priešmokykliniame amžiuje
Articles
Katažyna Labanienė
Vilniaus universitetas
Reda Gedutienė
Klaipėdos universitetas
Gražina Gintilienė
Vilniaus universitetas
Publikuota 2019-12-20
https://doi.org/10.21277/se.v1i39.427
PDF

Reikšminiai žodžiai

skaitymo ir rašymo sunkumų rizika
priešmokyklinis amžius
skaitymo įgūdžiai
pirma klasė

Kaip cituoti

Labanienė, K. , Gedutienė, R. and Gintilienė, G. (2019) “Pirmokų skaitymo ir rašymo sunkumų numatymas taikant disleksijos rizikos klausimyną (DRK) priešmokykliniame amžiuje”, Special Education, 1(39), pp. 49–88. doi:10.21277/se.v1i39.427.

Santrauka

Šiame straipsnyje nagrinėjamos Disleksijos rizikos klausimyno (DRK) įverčių priešmokykliniame amžiuje sąsajos su skaitymui ir rašymui svarbiais gebėjimais (kurių nepakankamas išlavėjimas gali lemti skaitymo ir rašymo sunkumus) bei skaitymo ir rašymo įgūdžiais 1-oje klasėje. Tyrimo rezultatai parodė, kad tėvų ir priešmokyklinio ugdymo pedagogių užpildyto DRK įverčiai, vaikams lankant priešmokyklinio ugdymo grupę, susiję tiek su prognostiniais skaitymo ir rašymo sunkumų rodikliais (fonologiniais gebėjimais: greituoju vardijimu, fonologiniu supratimu, trumpalaike girdimąja atmintimi; žodynu; vizualiniais-motoriniais gebėjimais), tiek su pirmokų skaitymo įgūdžiais bei mokytojų ir tėvų pateiktu skaitymo ir rašymo vertinimu.

PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.