Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių socialinis dalyvavimas inkliuzinėje pradinio ugdymo mokykloje
Articles
Marlina Marlina
Negeri Padango universitetas, Indonezija
Grahita Kusumastuti
Negeri Padango universitetas, Indonezija
Publikuota 2019-12-20
https://doi.org/10.21277/se.v1i39.412
PDF

Reikšminiai žodžiai

socialinis dalyvavimas
specialiųjų ugdymosi poreikių turintys mokiniai
inkliuzinė mokykla

Kaip cituoti

Marlina , M. and Kusumastuti, G. (2019) “Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių socialinis dalyvavimas inkliuzinėje pradinio ugdymo mokykloje”, Special Education, 1(39), pp. 109–132. doi:10.21277/se.v1i39.412.

Santrauka

Straipsnyje analizuojamas specialiųjų ugydymosi poreikių turinčių mokinių socialinis dalyvavimas keturiais aspektais: draugystės, interakcijos, socialinės savivokos ir bendramokslių priėmimo. Taip pat aptariamas jų socialinis dalyvavimas inkliuzinėje mokykloje. Be to, aprašomuoju būdu analizuojami kiekybiniai santykiai tarp šių keturių socialinio dalyvavimo aspektų. Duomenys buvo renkami iš tiek turinčių, tiek ir neturinčių specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių, besimokančių dešimtyje inkliuzinių pradinių mokyklų Padange. Socialinė savivoka buvo tiriama trimis aspektais: vaikų savivokos profilis, savęs apibūdinimo klausimynas ir bendramokslių socialinis priėmimas. Rezultatai parodė, kad dauguma specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių demonstruoja patenkinamą socialinio dalyvavimo lygį. Kaip bebūtų, lyginant su jų bendramoksliais (įprastos raidos mokiniais), yra labiau tikėtina, kad jiems kyla sunkumų socialiai dalyvauti, jie turi mažiau draugų ir jų draugystė ne tokia glaudi. Be to, jie daugiau bendrauja su savo mokytoja (-u) ir yra mažiau priimami specialiųjų ugdymosi poreikių neturinčių bendramokslių, kurių socialinė savivoka skiriasi.

PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.