Mokinių ir studentų kompetencijų valdyti išorinius mokymosi veiksnius dermės aspektai
Kalbų didaktika
Virginija Jūratė Jūratė Pukevičiūtė
Miglė Antanėlienė
Publikuota 2010-02-06
https://doi.org/10.15388/Verb.2010.1.4946
PDF

Reikšminiai žodžiai

studentai
išorinė mokymosi aplinka
išoriniai veiksniai
sąlyčio taškai

Kaip cituoti

Pukevičiūtė, V.J.J. and Antanėlienė, M. (2010) “Mokinių ir studentų kompetencijų valdyti išorinius mokymosi veiksnius dermės aspektai”, Verbum, 1, pp. 114–122. doi:10.15388/Verb.2010.1.4946.

Santrauka

Straipsnyje tyrinėjama pirmojo kurso įvairių specialybių studentų kompetencijos valdyti išorinius mokymosi veiksnius aktualumas ir svarba, tyrinėjama, kurie kompetencijos aspektai atskleidžiami kaip sudedamosios kompetencijos mokymosi mokytis dalys. Pastebėta, kad tik išoriniai mokymosi veiksniai negali nulemti sėkmingo individo mokymosi, bet derinant su vidiniais veiksniais skatina veiksmingą mokymąsi ir išmokimą. Remiantis mokslo darbais, išoriniai mokymosi aplinkos veiksniai suskirstyti į tris grupes: 1) tinkamas mokytis laikas ir vieta, skatinanti netrukdomą ir sėkmingą mokymąsi; 2) papildomi mokymosi šaltiniai, kitaip tariant, besimokančiojo interakcija su daiktais, 3) įvairios bendradarbiavimo mokantis formos, t. y. individo interakcija su kitais mokymo(si) proceso dalyviais. Gilinantis į tyrimo problemą, t. y. aiškinantis kompetencijos valdyti išorinius veiksnius kintamuosius, rodančius statistiškai reikšmingus ryšius, išryškėjo veiksmingiausi išorinės mokymosi aplinkos, skatinančios sėkmingą mokymąsi, komponentai. Tyrimo metu nustatyta, kad respondentai, linkstantys naudoti papildomus mokymosi šaltinius, dažniau siekia mokydamiesi bendradarbiauti, o siekis planuoti mokymosi laiką skatina ieškoti tinkamos mokytis vietos ir šalinti išorinius mokymosi trikdžius.
PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.