Infodemic and the Crisis of Distinguishing Disinformation from Accurate Information: Case Study on the Use of Facebook in Kosovo during COVID-19
Straipsniai
Gëzim Qerimi
University of Prishtina "Hasan Prishtina", Kosovo
https://orcid.org/0000-0002-1338-6956
Dren Gërguri
University of Prishtina "Hasan Prishtina", Kosovo
https://orcid.org/0000-0002-2347-4685
Publikuota 2022-12-20
https://doi.org/10.15388/Im.2021.94.56
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

auditorija
COVID-19
dezinformacija
infodemija
medijos

Kaip cituoti

Qerimi, G., & Gërguri, D. (2022). Infodemic and the Crisis of Distinguishing Disinformation from Accurate Information: Case Study on the Use of Facebook in Kosovo during COVID-19. Information & Media, 94, 87-109. https://doi.org/10.15388/Im.2021.94.56

Santrauka

Metams bėgant socialinės medijos buvo svarbus informacijos šaltinis krizės ir sąmyšio metu. Žmonės, kurie dėl pandemijos turėjo likti namie, susidūrė su daugybe dezinformacijos, kuri taip pat paveikė jų pasitikėjimą medijomis bei požiūrį į COVID-19. Šiuo tyrimu siekiama išanalizuoti, kaip žmonės naudojosi medijomis COVID-19 metu ir ar jie gali tiksliai atskirti dezinformaciją nuo tikslios informacijos. Siekiant patvirtinti hipotezes buvo atlikta tikslinės atrankos metodu pagrįsta žmonių apklausa, kurioje dalyvavo 850 respondentų iš septynių pagrindinių Kosovo regionų. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad informacijos ieškojimo įpročiai per trumpą laiką pasikeitė ir Kosovo visuomenė gali būti lengvai paveikta dezinformacijos. Duomenys parodė, kad žmonės nesugebėjo atskirti melagingų nuo tikrų naujienų. Rezultatai taip pat parodė, kad švietimas ir ekonominė padėtis buvo reikšmingi rodikliai žemesnio išsilavinimo žmonėms, o prasčiausią ekonominę gerovę turintys žmonės labiau tiki klaidinga informacija.

PDF
HTML

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.