Apie trejopą Baltijos šalių žiniasklaidos tapatybę ir jos poveikį žiniasklaidos elgsenai
Iššūkiai profesionaliai žurnalistikai
Auksė Balčytienė
Publikuota 2008-01-01
https://doi.org/10.15388/Im.2008.0.3343
44-58.pdf

Kaip cituoti

Balčytienė, A. (2008). Apie trejopą Baltijos šalių žiniasklaidos tapatybę ir jos poveikį žiniasklaidos elgsenai. Information & Media, 47, 44-58. https://doi.org/10.15388/Im.2008.0.3343

Santrauka

Šiame straipsnyje taikomas lyginamasis žiniasklaidos tyrimų aspektas ir atskleidžiama, jog Lietuvos, Latvijos ir Estijos žiniasklaida savo šalių skaitytojams siūlo įvairių informacijos pasirinkimo galimybių. Taip pat, atkreipiamas dėmesys ir į tai, kad Baltijos šalys vienos pirmųjų jaunos demokratijos valstybių sėkmingai institucionalizavo žiniasklaidos savitvarkos sistemas. Tačiau nepaisant šių pozityvių slinkčių žiniasklaidos sistemų ir turinio įvairovės link, visuomenės informavimo praktika šiame regione ne visuomet tarnauja demokratijos tikslams. Žiniasklaidos priemonės gan dažnai tarnauja politikos ar verslo interesams. Taip pat, šiame straipsnyje išvardijami iš kitų Šiaurės Europos regiono šalių žiniasklaidos sistemų „pasiskolinti“ dalykai ir aptariamos autentiškosios žurnalistikos savybės. Straipsnis užbaigiamas nuomone, jog Baltijos šalių žiniasklaida yra labai kontrastinga: čia veikia įvairialypė – tiek komercinė, tiek ir visuomenė – žiniasklaida, kurios priemonėms būdinga sava darbo logika bei taikomos žurnalistinės normos.

On tripartite identity of the Baltic media and its impact on media performance
Auksė Balčytienė

Summary
This article applies comparative analysis framework and demonstrates that media in the Baltic States offers rich news environment with diverse choices. As practice reveals, the three countries were also able (with more or less success) to institutionalize media self-regulation systems. In spite of these transformations towards democratic media, this article discloses that due to certain drawbacks (lack of internal media freedom and labile professional ideals) media performance does not always adequately serve the requirements of democracy. Very often media becomes an instrument to reach other (political or business) aspirations. In addition, the article focuses on certain aspects of media culture in the countries of the same geographic region (Baltic and Nordic countries) and identifies unique national and “imported” characteristics in the Baltic media systems and assesses their impact on media performance. Finally, it proposes that media cultures in the Baltic States represent mixed models with mainstream commercial and public service media each functioning with their own logic and professional journalistic norms.
Keywords: Baltic media, Nordic media, media culture, small market, pluralism, liberalization, commercialization, professionalization

44-58.pdf

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai

1 2 3 4 5 > >>