Klimato kaita lemia ilgalaikius ir įvairialypius padarinius, tačiau dažniausiai jie nepatiriami tiesiogiai. Todėl klimato kaitai suvokti ypač svarbus žiniasklaidos vaidmuo. Komunikuoti galima ne tik tekstu, bet ir vaizdais, kurie suteikia papildomą analizuojamo reiškinio suvokimo dimensiją. Vizualizacija gali padėti lengviau suvokti kompleksiškus reiškinius, ypač susijusius su klimato kaitos tematika. Šiame straipsnyje pristatoma vizualiosios komunikacijos apie klimato kaitą internetinėje Lietuvos žiniasklaidoje analizė. Joje naudojama internetinės žiniasklaidos duomenų bazė, sukaupta įgyvendinant projektą „Socialinis klimato kaitos suvokimas: Lietuvos atvejis tarptautinėje Europos lyginamojoje perspektyvoje“. Pagal pasirinktus kriterijus į analizę įtrauktos 78 iliustracijos iš 49 straipsnių, kurių pagrindinė tema yra klimato kaita. Atrinktos vizualizacijos analizuotos pagal tematiką bei konkretumą ir abstraktumą, remiantis konstruojamojo lygio teorija. Tyrimo rezultatai atskleidžia bendras vizualiosios komunikacijos apie klimato kaitą Lietuvos populiariojoje internetinėje žiniasklaidoje tendencijas, pasikartojančias temas bei orientaciją į klimato kaitos poveikio, o ne sprendimų vaizdavimą. Šis tyrimas gali būti laikomas pradiniu žingsniu, atveriančiu kelią į gilesnį vizualiosios klimato kaitos komunikacijos supratimą.
Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.