Roland’o Barthes’o teorijų taikymas žiniasklaidos tyrimuose
Žiniasklaida ir komunikacija
Evelina Kazakevičiūtė
Vilnius University, Faculty of Communication, Institute of Journalism, MA
Publikuota 2015-01-01
https://doi.org/10.15388/Im.2014.70.5158
PDF

Reikšminiai žodžiai

Roland’as Barthes’as
modernioji mitologija
modernusis mitas
ideologinė reikšmė
konotacija
konotavimo procedūros

Kaip cituoti

Kazakevičiūtė E. (2015) „Roland’o Barthes’o teorijų taikymas žiniasklaidos tyrimuose“, Informacijos mokslai, 700, p. 85-103. doi: 10.15388/Im.2014.70.5158.

Santrauka

Tiek žodiniuose, tiek vaizdiniuose žiniasklaidos pranešimuose gausu konotacinių ir mitinių reikšmių, kurių analizei parankios Roland’o Barthes’o teorijos. Šios teorijos sudaro pagrindą žiniasklaidos tyrimų metodologijai, tačiau iki šiol nėra instrumentalizuotos ir paverstos patogiais tyrimo įrankiais. Sujungus du R. Barthes’o veikalus, moderniojo mito teoriją, išplėtotą knygoje „Mitologijos“, ir jo įžvalgas esė „Fotografinis pranešimas“, straipsnyje suformuluojama kokybinė metodologija žiniasklaidos pranešimams tirti. Teigiama, kad mito – semiologinės sistemos – schema leidžia pademonstruoti žiniasklaidos konstruojamų mitų vidinę sandarą, mito retorinės figūros padeda atpažinti mitinių pranešimų ideologinį pobūdį, o iliustracijų konotavimo procedūros – nustatyti konotacines reikšmes spaudos fotografijose.

PDF

Susipažinkite su autorių teisėmis žurnalo politikoje skiltyje Autorių teisės.