Lietuvos dailės (istorijos) kanono kaita: vėlyvasis sovietmetis ir nepriklausomybės laikotarpis
Straipsniai
Kęstutis Šapoka
Lietuvos kultūros tyrimų institutas
Publikuota 2022-12-30
https://doi.org/10.15388/SocMintVei.2022.2.36
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

Lietuvos dailės (istorijos) kanonas
kultūrinis kapitalas
ideologijos kritika
dailės sociologija
reprezentaciniai leidiniai
tylusis modernizmas

Kaip cituoti

Šapoka, K. (2022) “Lietuvos dailės (istorijos) kanono kaita: vėlyvasis sovietmetis ir nepriklausomybės laikotarpis”, Sociologija. Mintis ir veiksmas, 51(2), pp. 7–54. doi:10.15388/SocMintVei.2022.2.36.

Santrauka

Šio straipsnio tikslas ‒ eksplikuoti vėlyvojo sovietmečio ir nepriklausomybės laikotarpio Lietuvos dailės (istorijos) kanono kaitos socioideologinius mechanizmus. Teoriškai apibrėžiama dailės (istorijos) kanono koncepcija, kurioje yra svarbios socioideologinės predispocizijos. Remiantis vėlyvojo sovietmečio ir nepriklausomybės laikotarpio reprezentaciniais leidiniais, albumais, analizuojama, kaip ir kiek kito arba nekito Lietuvos dailės (istorijos) kanonas. Šiai detalesnei analizei pasitelkiamas ir konkretus terminas ‒ „tylusis modernizmas“ (kuriuo nepriklausomybės pirmojo dešimtmečio pabaigoje bandyta perkurti sovietmečio dailininkų įvaizdį, performatuoti kanoną). Tyrimas parodo, kad tiriamuoju laikotarpiu Lietuvos dailės (istorijos) kanonas yra formuojamas tiek pagal meniškumo principus, tiek pagal socioideologinius veiksnius. Kanonas iš dalies kinta, tačiau jo branduolys yra inertiškas ir statiškas

PDF
HTML

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai

1 2 3 4 5 > >>