Kalbėtojo pozicija ir santykio su adresatu kūrimas lietuviškose universiteto paskaitose: mes atvejis medicinos ir verslo administravimo disciplinose
Articles
Greta Maslauskienė
Vilniaus universitetas
Publikuota 2023-06-19
https://doi.org/10.15388/Taikalbot.2023.19.3
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

sakytinis akademinis diskursas
asmeniniai įvardžiai
universiteto paskaitos
kalbėtojo pozicija
santykis su adresatu

Kaip cituoti

Maslauskienė, G. (2023). Kalbėtojo pozicija ir santykio su adresatu kūrimas lietuviškose universiteto paskaitose: mes atvejis medicinos ir verslo administravimo disciplinose. Taikomoji Kalbotyra, 19, 14-32. https://doi.org/10.15388/Taikalbot.2023.19.3

Santrauka

Siekiant geriau suprasti, kaip kalbėtojai pozicionuoja save ir kuria santykį su adresatu (-ais) sakytiniame akademiniame lietuvių diskurse, šioje analizėje tirti asmeninio įvardžio mes semantiniai ir funkciniai ypatumai universiteto dėstytojų kalboje. Duomenys atskleidžia, kad dėstytojai, dėstantys verslo administravimą, vartojo tik aprėpiamąjį mes, kurio vartosena rodo dėstytojų pastangas skatinti studentų įsitraukimą ir mažinti atstumo tarp dėstytojų ir studentų jausmą. Neretais atvejais mes vartotas pabrėžiant dėstytojo, kaip vedlio, vaidmenį. Kita vertus, medicinos dėstytojų kalboje rasta gana dažna išskiriamojo mes vartosena atskleidė kur kas didesnį jų norą pabrėžti savo, kaip ekspertų medicinos disciplinoje, vaidmenį, kuris neišvengiamai kuria didesnę atskirtį tarp dėstytojo ir studentų.

PDF
HTML

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>