Emocijos televizijos naujienose: žurnalistų vaidmuo ir iššūkiai po-tiesos (išeitos tiesos) amžiaus medijų lauke
Straipsniai
Kamilė Ščavinskaitė
Vytauto Didžiojo universitetas image/svg+xml
https://orcid.org/0009-0001-7712-8649
Publikuota 2025-12-10
https://doi.org/10.15388/ZT/JR.2024.5
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

emocijos
televizijos naujienos
žurnalistai
vaidmuo
dezinformacija

Kaip cituoti

Ščavinskaitė, K. (2025) „Emocijos televizijos naujienose: žurnalistų vaidmuo ir iššūkiai po-tiesos (išeitos tiesos) amžiaus medijų lauke“, Žurnalistikos tyrimai, 18, p. 120–143. doi:10.15388/ZT/JR.2024.5.

Santrauka

Socialinių medijų populiarėjimo, „informacinių trikdžių“ kupinoje komunikacinėje aplinkoje informacijos gausa įgalina daug dėmesio skirti naujienų pateikimui ir siekiui sudominti auditoriją. Naujienų atranka siejama su jos pateikimu, skiriamas ypatingas reikšmingumas tam, kokios naujienos yra paklausios. Šioje vietoje pabrėžiamas žurnalistų vaidmuo ir vis labiau pastebimas noras išsiskirti, kuris pasireiškia tik ypatingai emociškai paveikiai konstruojant, perkonstruojant žinias. Atrinkdami naujienas, suteikdami joms prioritetą, žurnalistai sprendžia, kas informacijoje yra tikra, kas aktualu, todėl bendriausia prasme jie nuolat atlieka vertinimą. Šiandien viešajai nuomonei didesnę įtaką daro apeliavimas į emocijas, o ne objektyvūs faktai (po-tiesos amžiaus), todėl svarbu suprasti, kaip patys žurnalistai apibrėžia savo kuriamus vaidmenis naujienų gamybos procese. Galiausiai tai padės suprasti, kokius iššūkius emocionalus jų konstruojamas turinys kelia atsparios demokratinės visuomenės siekiamybės kontekste, ypač atsižvelgiant į šiandien daug diskusijų keliančias įvairias dezinformacijos formas ir viešosios erdvės poliarizaciją.

PDF
HTML
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.