Žinojimas ir švietimo sociologija
Straipsniai
Michael Young
UCL Institute of Education, UK
Publikuota 2020-09-01
https://doi.org/10.15388/ActPaed.44.1
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

švietimo sociologija
žinojimas
Bernstein

Kaip cituoti

Young, M. (2020) “Žinojimas ir švietimo sociologija”, Acta Paedagogica Vilnensia, 44, pp. 10–17. doi:10.15388/ActPaed.44.1.

Santrauka

Straipsnyje Michael Young pateikia švietimo sociologijos debatus apie žinias ir jų perdavimą mokykloje. Analizuojama žinojimo produkavimo analizės, kuri gali būti skaidoma į žinojimo sociologiją ir švietimo sociologiją, kontekstas bei naujosios žinojimo sociologijos atsiradimas, taip pat curriculum sociologiniu aspektu istorija ir kritika. Labiausiai susitelkiama į Anglijos kontekstą. Pasitelkdamas Basilo Bernsteino ir kitų švietimo sociologų įžvalgas, straipsnio autorius persvarsto žinių perdavimo klausimą praktikoje ir kaip tai skiriasi ar nesiskiria priklausomai nuo pasirinktos teorijos. Įvertinęs Bernsteino indėlį pateikiant pedagoginio kodo, kontrolės, galių ir socialinių klasių išsamią analizę žinių perdavimo procese, autorius komentuoja savo ankstesnį ginčą su Bernsteinu ir atskleidžia dabartinį savo požiūrį, kuriuo pabrėžia „žinojimo galios“ konceptą ir sampratą. Galiausiai jis siūlo atsitraukti nuo žinių įsiminimo, prioritetą teikti santykiui su žiniomis. Pastarasis, anot autoriaus, atsiranda tik bendruomenės veikloje.

PDF
HTML

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai

1 2 3 4 5 > >>