Švietimas yra kiekvienos tautos pagrindas, būtinas asmens ir visuomenės augimui bei vystymuisi. Šiame tyrime analizuojamas kokybės užtikrinimo vaidmuo siekiant numatomų Bosnijos ir Hercegovinos aukštojo mokslo sektoriaus rezultatų. Nacionalinė kvalifikacijų sistema nagrinėjama pasitelkiant teksto analizės metodą – tyrimas grindžiamas dokumentuota, daugiausia kokybine studentų priėmimo ir studijų programų apžvalga bei aprašomąja analize. Tyrimas atskleidė, kad skirtingai nuo pasaulinių tendencijų, Bosnijoje ir Hercegovinoje studentų skaičius mažėja. Kokybės užtikrinimas yra nepakeičiama priemonė stiprinant aukštojo mokslo sektorių, taip pat norint pasiekti švietimo inicijuojamus pokyčius ir rezultatus. Atskleista ir tai, kad studijų programos ir ugdymo turinys turi lemiamą reikšmę mokymo ir mokymosi procesams, o unifikuota kvalifikacijų sistema yra būtina siekiant užsibrėžtų švietimo tikslų visais lygiais. Tyrime rekomenduojama įdiegti patikimas kokybės užtikrinimo sistemas, atitinkamą stebėsenos ir akreditavimo struktūrą bei jų apgalvotai laikytis, kad šalyje būtų pasiekti keliamus aukštojo mokslo tikslus atitinkantys rezultatai. Be to, tyrime aptariami labai svarbūs ir nuodugniai išanalizuoti lemiami veiksniai (demokratiniai, ekonominiai ir sisteminiai) ir trikdžiai – jie nusako epistemologinių, politinių ir institucinių kliūčių požymius Bosnijoje ir Hercegovinoje, besivystančioje šalyje, kuri yra švietimo sistemos europinimo pavyzdys.