Valdymas ir administravimas aukštajame moksle: Pietų Afrikos universitetų apgultis
Straipsniai
C.C. Wolhuter
North-West University, South Africa
P. Langa
University of the Western Cape, South Africa
Publikuota 2021-09-08
https://doi.org/10.15388/ActPaed.2021.46.7
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

akademinė profesija
aukštasis mokslas
vadybiškumas
studentų aktyvumas
Pietų Afrika

Kaip cituoti

Wolhuter C. ir Langa P. (2021) „Valdymas ir administravimas aukštajame moksle: Pietų Afrikos universitetų apgultis“, Acta Paedagogica Vilnensia, 46, p. 105-118. doi: 10.15388/ActPaed.2021.46.7.

Santrauka

Neseniai įvykę universitetų valdymo pokyčiai visame pasaulyje turėtų būti kruopščiai apsvarstyti, išnagrinėti ir įvertinti pagal tai, kiek jie padeda universitetams atlikti unikalų vaidmenį visuomenėje. Dėl svarių priežasčių Pietų Afrikos aukštasis mokslas nuo 1994 m. atsidūrė tarptautinės bendruomenės dėmesio centre. Straipsnyje apžvelgiama Pietų Afrikos akademinė profesija pokyčių universitetų valdymo ir administravimo srityse kontekste. Daroma išvada, kad Pietų Afrikos dėstytojai ir mokslininkai de jure ir de facto valdydami ir administruodami universitetus atsiduria tarp dviejų jėgų: nacionalinio ir institucinio valdymo bei studentijos. Tai kelia universitetų išlikimo grėsmę. Todėl labai laiku ir daug žadanti nauja iniciatyva yra tarptautinė Akademinės profesijos žinių visuomenėje (angl. APIKS) apklausa, kurioje dalyvavo Pietų Afrikos akademinės profesijos atstovai.

PDF
HTML
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Susipažinkite su autorių teisėmis žurnalo politikoje skiltyje Autorių teisės.