Kintanti politika, kintantys laikai: mokytojų ugdymas Anglijoje (arba vandens iš vonelės išpylimas kartu su kūdikiu)
ŠVIETIMO POLITIKA IR MOKYTOJŲ RENGIMAS
Gillian Hilton
Publikuota 2012-01-01
https://doi.org/10.15388/ActPaed.2012.28.2937
PDF

Reikšminiai žodžiai

švietimo politika
mokytojų rengimo švietimo politika Anglijoje
universitetinis mokytojų rengimas
praktinis mokytojų rengimas

Kaip cituoti

Hilton G. (2012) „Kintanti politika, kintantys laikai: mokytojų ugdymas Anglijoje (arba vandens iš vonelės išpylimas kartu su kūdikiu)“, Acta Paedagogica Vilnensia, 280, p. 62-72. doi: 10.15388/ActPaed.2012.28.2937.

Santrauka

Professor
Department of Education, School of Arts and Education
30 Southgate Rd., Potters Bar Herts, England
E-mail: g.hilton@mdx.ac.uk

Daug metų Anglijoje egzistavo įvairūs būdai rengti specialistus darbui mokykloje, bet dauguma mokytojų buvo parengiama organizuojant pobakalaurinius pedagoginius kursus. Du trečdaliai visų šių studijų, skirtų vidurinės mokyklos mokytojo profesiniam pažymėjimui įgyti (būsimiems pradinės mokyklos mokytojams gerokai mažiau), vyksta mokyklose, po to kai universitete išklausomi ugdymo teorijos pagrindai, mokymo ir mokymosi, klasės valdymo ir kiti pedagogo profesijai svarbūs dalykai. Ši studijų programa yra įgyvendinama kartu su partnerinėmis mokyklomis, kuriose parengti mentoriai prižiūri, kaip vyksta praktinis studijuotų teorinių dalykų pritaikymas mokyklose. Šiuo metu valstybės sekretorius, kuruojantis švietimo reikalus, teikia siūlymus perkelti visą mokytojų rengimą iš universitetų į mokyklas ir perduoti visą mokytojų rengimo kontrolę mokykloms. Toks siūlymas remiasi nuostata, kad mokymas – tai „amatas“, o ne akademinė disciplina. Dauguma pedagogų praktikų pasisako prieš tokią idėją ir pameistrystės modelį rengiant mokytojus, bet ar jie bus išgirsti?

PDF

Susipažinkite su autorių teisėmis žurnalo politikoje skiltyje Autorių teisės.