Kai kurios pedagoginės kairiarankiškumo problemos
Straipsniai
Irena Tamošaitytė
Publikuota 1991-12-20
https://doi.org/10.15388/ActPaed.1991.01.9347
PDF

Reikšminiai žodžiai

kairiarankiškumas
disgrafija
mokymosi sunkumai

Kaip cituoti

Tamošaitytė I. (1991) „Kai kurios pedagoginės kairiarankiškumo problemos“, Acta Paedagogica Vilnensia, 10, p. 58-60. doi: 10.15388/ActPaed.1991.01.9347.

Santrauka

Straipsnyje analizuojama su kokiomis problemomis mokykloje susiduria kairiarankiai mokiniai. Ypač problemos išryškėja, kai kairiarankius bandoma išmokyti rašyti dešine ranka. Be nepilnavertiškumo komplekso būnant „ne tokiu kaip visi”, daugumai permokytų kairiarankių būdinga disgrafija, t. y. mokymosi rašyti sunkumai. Vieni kairiarankiai rašydami dešine ranka rašo aiškiai, bet labai lėtai, kiti - neaiškiai, neįskaitomai. Jie dažnai painioja raides, rašo nelygiomis eilutėmis, gauna veidrodinį vaizdą, t.y. apverčia raides ir pakeičia visos eilutės kryptį. Vilniaus mokyklose atliktas tyrimas parodė, kad mokytojai pamažu atsisako žalingos permokymo praktikos ir leidžia vaikams pasirinkti, kuria ranka rašyti. Tačiau rašymo mokymas dažnai paliekamas savieigai, nes mokytojai neturi specialios rašymo metodikos. Sunkumų kyla ir per darbų pamokas. Kai kurių darbelių mokytojai negali pademonstruoti kaire ranka, o kartu ir išmokyti jų kairiarankius mokinius.
PDF
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Susipažinkite su autorių teisėmis žurnalo politikoje skiltyje Autorių teisės.