Karolingų renesansas: mokyklos ir ugdymo bruožai
Straipsniai
Dalia Marija Stančienė
Juozas Žilionis
Publikuota 2006-12-17
https://doi.org/10.15388/ActPaed.2006.17.9682
PDF

Reikšminiai žodžiai

Karolingų renesansas
Alkuinas
mokykla
dialogas
asmenybė
ugdančiojo mokymo ir švietimo idėja

Kaip cituoti

Stančienė D. M. ir Žilionis J. (2006) „Karolingų renesansas: mokyklos ir ugdymo bruožai“, Acta Paedagogica Vilnensia, 170, p. 18-28. doi: 10.15388/ActPaed.2006.17.9682.

Santrauka

Karolingų renesansas - specifinė istorijos atkarpa, siejusi ir savitai transformavusi antikos ir viduramžių švietėjišką bei kultūros paveldą, naujai traktavusi mokyklos ir ugdančiojo mokymo idėją. Šiuo laikotarpiu, kai kultūra iš Britų salų kėlėsi į Frankų imperijos teritoriją, svarbų vaidmenį suvaidino Biskopo (Biscop), Bedos Garbingojo (Venerable) bei Alkuino (Alcuin) teorinis ir praktiškasis pedagoginis palikimas, pagrįstas mokyklų steigimu ir realaus pedagoginio proceso konstravimo sudėtingumu. Tai buvo naujas žvilgsnis į patį žmogų, pasaulio suvokimą ir žmogaus vietą kosmoso erdvėje. Straipsnyje išryškinama septynių laisvųjų menų svarba ugdant asmenybę, formuojant protingą ir dorovingą žmogų. Analizuojami kai kurių Palatine mokyklos vadovėlių turinio ypatumai, atskleidžiantys mokymo principus ir tikslus. Aptariami Karolingų renesanso kultūros ir mokyklos aspektai bei pagrindinės žmogaus lavinimo idėjos, besiremiančios sokratiškosios didaktikos metodu.
PDF
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Susipažinkite su autorių teisėmis žurnalo politikoje skiltyje Autorių teisės.