Nuomonės lyderio ir jo kalbos funkcijos
Straipsniai
Diana Liepinytė-Kytrienė
Vilniaus universitetas
Publikuota 2015-12-18
https://doi.org/10.15388/LK.2015.22629
PDF

Reikšminiai žodžiai

nuomonės lyderis
retorika
retorinės funkcijos
interneto naujienų portalai
stilistika

Kaip cituoti

Liepinytė-Kytrienė, D. (2015) “Nuomonės lyderio ir jo kalbos funkcijos”, Lietuvių kalba, (9), pp. 1–25. doi:10.15388/LK.2015.22629.

Santrauka

Šio straipsnio tikslas – aprašyti nuomonės lyderio ir jo kalbos funkcijas. Remiamasi 2013 metų naujienų portalo „Delfi.lt“ straipsniais, kuriuose populiariausi (remiantis tyrimų bendrovės TNS LT duomenimis ) nuomonės lyderiai išreiškia savo požiūrį. Daromos teorinės prielaidos, kad jų nuomonė formuoja visuomenės nuomonę, daro įtaką jos sprendimams ir veiksmams. Nors pasiekti populiarumo nuomonėms lyderiams pirmiausiai padeda socialinis aktyvumas, siekiant įtaigumo svarbų vaidmenį atlieka kalbos ypatybės. Pastarosios dažnai lemia, į kuriuos teksto aspektus skaitytojai atkreips dėmesį, ką įsidėmės. Asmuo, siekiantis tapti nuomonės lyderiu, turi atitikti žiniasklaidos kanalų reikalavimus, paisyti bendrųjų oratorinio stiliaus reikalavimų (taisyklingumo, grynumo, aiškumo, paprastumo, glaustumo, gyvumo, tinkamumo ir estetiškumo) ir realizuoti pagrindines savo teksto funkcijas – paaiškinti, įrodyti ir įtikinti.

PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.