Autoriaus ir skaitytojo santykių raiška publicistinio stiliaus tekstuose: redakcinių straipsnių kokybinė analizė
Straipsniai
Rūta Šlepikienė
Vilniaus universitetas image/svg+xml
Nijolė Linkevičienė
Vilniaus universitetas image/svg+xml
Publikuota 2013-12-20
https://doi.org/10.15388/LK.2013.22682
PDF

Reikšminiai žodžiai

nėra

Kaip cituoti

Šlepikienė, R. ir Linkevičienė, N. (2013) „Autoriaus ir skaitytojo santykių raiška publicistinio stiliaus tekstuose: redakcinių straipsnių kokybinė analizė“, Lietuvių kalba, 7, p. 1–18. doi:10.15388/LK.2013.22682.

Santrauka

Straipsnyje analizuojama autoriaus ir skaitytojo santykių raiška lietuvių publicistinio stiliaus tekste. Žvalgomajam tyrimui pasirinktas vienas spaudos žanras – redakcinis straipsnis, reprezentuojamas dviejuose skirtingo tipo leidiniuose. Tyrimas atliktas kokybinės analizės metodu. Aiškinamasi, kokiomis lingvistinės raiškos priemonėmis save pateikia adresantas, kokį jis įsivaizduoja adresatą, kas lemia jo vartojamų raiškos priemonių pasirinkimą. Pagrindinis dėmesys sutelkiamas į adresanto ir adresato pozicijos raišką asmeniniais įvardžiais ir veiksmažodžių formomis. Šios publikacijos tikslas yra parodyti, kad tarpasmeninės teksto funkcijos raiška nemažai priklauso nuo leidinio tipo ir jo paskirties.

PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.