Kultūrinio ir simbolinio kapitalo gamyba: „Disney“ fenomenas
-
Gintautas Mažeikis
Publikuota 2003-01-01
https://doi.org/10.15388/Problemos.2003.64.5354
PDF

Reikšminiai žodžiai

marksistinė kapitalo samprata
fetišizmas
personifikacija
animacija
institucionalizacija
utopija

Santrauka

Straipsnyje lyginamos K. Marxo klasikinė kapitalo samprata ir P. Bourdieau aiškintos simbolinio ir kultūrinio kapitalo sąvokos. Analizuojami konkretūs "Disney" korporacijos veiksmai, susiję su šių kapitalo formų institucionalizacija ir manipuliacija. Siekiama parodyti, kaip simbolinis ir kultūrinis kapitalas yra susijęs su fetišizacijos ir personifikacijos veiksniais ir kokie instituciniai konfliktai dėl to kyla. Analizuojama "Disney" veikla siekiant išvengti tokio pobūdžio konfliktų: atsisakant auteur praktikos ir animuojant mėgstamiausius herojus. Nagrinėjama "Disney" ideologinių nuostat ų kaita: nuo masių žmogaus poreikių tenkinimo iki šiuolaikinio multikultūralizmo, diversifikacijos ir socialinės fragmentacijos puoselėjimo. Kritikuojamos Th. Adorno ir W. Benjamino pažiūros į "Disney", kaip į hegemoninę industrinio imperializmo korporaciją. Priešingai, pabrėžiama humanistinė, individualizuojanti, kooperacinė, edukacinė šiuolaikinio "Disney" veikla. Pasakojama apie "Disney" pragmatizmą, susijusį su vartotojų ir korporacijos abipusių interesų puoselėjimu kuriant svajonių ir utopijos šalį.
PDF
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Susipažinkite su autorių teisėmis žurnalo politikoje skiltyje Autorių teisės.