Lenkijos Liaudies Respublikos patirtis, organizuojant mokinių profesinį orientavimą ir konsultavimą
Straipsniai
H. Galkytė
Publikuota 1968-01-06
https://doi.org/10.15388/Psichol.1968.9.8922

Reikšminiai žodžiai

profesinis orientavimas
profesinis konsultavimas

Kaip cituoti

Galkytė, H. (1968). Lenkijos Liaudies Respublikos patirtis, organizuojant mokinių profesinį orientavimą ir konsultavimą. Psichologija, 9(1), 99-112. https://doi.org/10.15388/Psichol.1968.9.8922

Santrauka

Profesinio orientavimo klausimai Lenkijos Liaudies Respublikoje pradėti spręsti nuo 1956 metų. Visam darbui vadovauja švietimo ministerijos Profesinės orientacijos ir konsultacijos skyrius, kuris, bendradarbiaudamas su aukštojo mokslo, sveikatos ministerijomis, liaudies ūkio planavimo komisijomis, mokslo įstaigomis ir kitomis organizacijomis, koordinuoja profesinio orientavimo priemones, dirba mokslinį tiriamąjį darbą, apibendrina patirtį, teikia pagalbą konsultantams, mokytojams, leidžia metodinius nurodymus ir kt. Skyrius remiasi plačiu tinklu profkonsultacinių centrų ir punktų, kurių pagrindinis tikslas racionaliai stimuliuoti mokinių profesinius interesus. Profesinis orientavimas mokyklose vykdomas mokinių ir jų tėvŲ profesinio švietimo kryptimi, mokinių tyrimo kryptimi ir psichologinio-medicininio konsultavimo centruose (punktuose) kryptimi. Profesinis orientavimas turi tikslą paruošti sąlygas profesijai pasirinkti. Klasių vadovai, mokytojai, konsultantai pokalbių, paskaitų, ekskursijų, vakarų, kino filmų, plačiai paplitusių konkursų metu, taip pat parinkdami atitinkamą literatūrą, supažindina mokinius ir jų tėvus su būtiniausiomis liaudies ūkio profesijomis, teisingu jų pasirinkimu, moko juos laisvai apsispręsti. Tiriant mokinius profesinio orientavimo tikslu, domimasi jų interesais, gabumais, temperamentu, fiziniu išsivystymu ir sveikata. Tačiau tai neturi nieko bendro su kapitalistinėje Lenkijoje egzistavusiais psichotechniniais bandymais. Liaudies Lenkijoje vadovaujamasi pagrindiniu marksistinės psichologijos ir pedagogikos principu, kad psichinės žmogaus savybės yra aplinkos ir auklėjimo produktas. Jas galima formuoti, vystyti. Ugdydami mokinių sugebėjimus pamokose, bilrelių veikloje, lankydami juos namuose, palaikydami ryšius su tėvais, mokytojai, klasių vadovai, mokyklų gydytojai sukaupia nemaža duomenų apie mokinius. Antrajame mokslo metų pusmetyje VI I I ir XI klasių mokiniams sudaroma iš mokyklų gydytojo, konsultacinio punkto psichologo ir klasės vadovo komisija, kuri analizuoja apie kiekvieną mokinį surinktus duomenis ir daro atitinkamas išvadas. Kai susiduriama su sunkumais, kai nuomonės nesu- _ tampa, vaikai nukreipiami į konsultacinį centrą (punktą) . Mokiniai ir jų tėvai turi teisę ir savo iniciatyva kreiptis į konsultacinius centrus. Mokytojų darbui palengvinti profkonsultaciniai centrai organizuoja konferencijas, seminarus, ruošia pavyzdinius planus ir kitą medžiagą. Psichologinė-medicininė konsultacija turi tikslą padėti paaugliams ir jaunuoliams išsirinkti labiausiai jiems tinkamą profesiją. Įvairus tyrimo metodai, gydytojų nuomonė, taip pat klasės vadovų medžiaga padeda konsultantams įsigilinti ir suprasti vaiko asmenybę ir teisingai nukreipti jo profesinius interesus. Lenkijos Liaudies Respublikos profesinio orientavimo sistema užtikrina jaunimui geras sąlygas renkantis profesiją. Mums ši sistema gali būti priimtina.

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai

1 2 3 4 5 > >>