Inkliuzinio ugdymo įgyvendinimo kliūtys: Bosnijos ir Hercegovinos mokytojų nuostatos
Articles
Inga Biscevic
Sarajevo universitetas, Bosnija ir Hercegovina
Sadeta Zecic
Sarajevo universitetas, Bosnija ir Hercegovina
Elvira Mujkanovic
Sarajevo universitetas, Bosnija ir Hercegovina
Edin Mujkanovic
Sarajevo universitetas, Bosnija ir Hercegovina
Haris Memisevic
Sarajevo universitetas, Bosnija ir Hercegovina
Publikuota 2017-06-30
https://doi.org/10.21277/se.v1i36.281
PDF

Reikšminiai žodžiai

inkliuzinis ugdymas
inkliuzinio ugdymo įgyvendinimo kliūtys
mokytojai
Bosnija ir Hercegovina

Kaip cituoti

Biscevic, I. (2017) “Inkliuzinio ugdymo įgyvendinimo kliūtys: Bosnijos ir Hercegovinos mokytojų nuostatos”, Special Education, 1(36), pp. 49–76. doi:10.21277/se.v1i36.281.

Santrauka

Inkliuzinis ugdymas tampa vis labiau dominuojančia Bosnijos ir Hercegovinos ugdymo sistemos paradigma. Nepaisant to, kad šią paradigmą remia įstatymai, vis dar yra nemažai kliūčių, trukdančių įgyvendinti inkliuzinį ugdymą. Šio tyrimo tikslas – išanalizuoti bendrojo lavinimo mokyklų mokytojų požiūrį į inkliuzinį ugdymą, ypač atkreipiant dėmesį į tai, kas trukdo sėkmingai įgyvendinti šį ugdymo metodą. Tyrimo imtį sudarė 200 bendrojo lavinimo mokyklų mokytojų iš dviejų Bosnijos ir Hercegovinos kantonų. Mokytojų nuomone, didžiausia inkliuzinio ugdymo įgyvendinimo kliūtis yra parengtų specialistų, kurie dirbtų su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais vaikais bendrojo lavinimo mokykloje, trūkumas. Labai svarbu teikti paramą tiems bendrojo lavinimo mokyklų mokytojams, kurie per pamokas stengiasi padėti visiems mokiniams. Ši situacija suaktualina poreikį įgyvendinti prasmingesnę ir nuodugnesnę bendrojo lavinimo mokyklų reformą.   

PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.