Šis tyrimas papildo tyrimo validavimo rezultatus, gautus atlikus dalyko mokymosi struktūruotą formuojamąjį vertinimą, kuris buvo vykdomas internetu. Tyrimas kartu vertino ir galimybę įtraukti papildomus kintamuosius, tokius kaip teksto suvokimo pažymint teisingus ar klaidingus teiginius metodą bei rašytinį atpasakojimą, tam, kad būtų galima paaiškinti mokinių pasiekimų skirtumus gamtos pažinimo ir socialinių mokslų srityse. Tyrime dalyvavo penktos klasės mokiniai (N = 51), lankantys valstybinę pradinę mokyklą pietrytinėje JAV dalyje. Trys kintamieji – prediktoriai (t. y. turinio suvokimas, klaidingų ar teisingų teiginių žymėjimo metodas ir rašytinis atpasakojimas) koreliavo su testo rezultatais, gautais atlikus nacionalinį reprezentuojamąjį standartizuotą pasiekimų testą (Stanfordo pasiekimų testo dešimtoji sutrumpinta internetinė versija) ir valstijos atsiskaitomąjį testą. Pirsono (Pearson) koreliacija tarp turinio suvokimo ir Stanfordo gamtos pažinimo (r = ,55) ir socialinių mokslų (r = ,63) sričių testų buvo vidutiniškai stipri ir dydžiu panaši į kitas koreliacijas akademinės kalbos tyrimo atvejais. Turinio suvokimo koreliacija buvo didesnė nei nustatytosios tarp standartizuotų testų ir teisingų ar klaidingų teiginių žymėjimo metodo bei rašytinio atpasakojimo. Panašumų analizė rodo, kad tiek turinio suvokimas, tiek teisingų ar klaidingų teiginių žymėjimo metodas aiškinamuosius modelius papildė unikaliais skirtumais. Straipsnyje taip pat aptariami tyrimo ribotumai.