Ditricho fon Hildebrando moraliai neutralaus lytinio švietimo kritika
Straipsniai
Tapio Puolimatka
University of Jyväskylä, Finland
Publikuota 2019-12-20
https://doi.org/10.15388/ActPaed.43.9
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

moraliai neutralus lytinis švietimas
moralumas, būdingas seksualumui
moralinė institucija
moralinė transcendencija

Kaip cituoti

Puolimatka T. (2019) „Ditricho fon Hildebrando moraliai neutralaus lytinio švietimo kritika“, Acta Paedagogica Vilnensia, 430, p. 128-140. doi: 10.15388/ActPaed.43.9.

Santrauka

Straipsnyje analizuojama Ditricho fon Hildebrando moraliai neutralaus lytinio švietimo kritika. Atsižvelgdamas į daugybę svarbių aspektų, autorius tokį švietimą mano esant klaidinantį ir netgi antišvietimu. Jo turinys yra klaidinantis todėl, kad čia atskiriamas žmogaus seksualumas nuo jo prigimtinio ryšio su santuokine meile. Dėl to asmeninė ir intymi seksualumo prigimtis nėra patvirtinama. Toks supaprastinantis ir neutralizuojantis požiūris ne tik neleidžia ugdyti jaunų žmonių gebėjimo transcendencijai, kurią numano moralinis institutas, bet ir nesudaro prielaidų jų autentiškam subjektyvumui vystytis. Užuot skatinęs objektyvumą, kritinį mąstymą ir savarankiškumą moralės atžvilgiu, moraliai neutralus lytinis švietimas nesugeba ugdyti jaunimo potencialo vertybiniam atsakui ir todėl neprisideda prie jų žmogiškojo potencialo realizavimo apskritai.

PDF
HTML
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Susipažinkite su autorių teisėmis žurnalo politikoje skiltyje Autorių teisės.