Mokytojų požiūris į kritinio mąstymo ugdymą patirtinio mokymosi būdu
Straipsniai
Luka Pongračić
University of Slavonski Brod, Croatia
Ana Maria Marinac
University of Slavonski Brod, Croatia
Publikuota 2021-12-30
https://doi.org/10.15388/ActPaed.2021.47.8
PDF (Anglų)
HTML (Anglų)

Reikšminiai žodžiai

kritinis mąstymas
patirtinis mokymasis
interaktyvus mokymasis
mokytojai

Kaip cituoti

Pongračić, L. and Marinac, A.M. (2021) “Mokytojų požiūris į kritinio mąstymo ugdymą patirtinio mokymosi būdu”, Acta Paedagogica Vilnensia, 47, pp. 108–121. doi:10.15388/ActPaed.2021.47.8.

Santrauka

Visa tai, ko mokoma mokykloje ir už jos ribų, turi būti siejama su realiu (kasdieniu) gyvenimu. Mokytojai turi padėti mokiniams paversti mokymosi turinį patirtimi, o tai nėra lengva. Šio tyrimo tikslas – nustatyti, kiek pradinių, vidurinių ir aukštųjų mokyklų mokytojai naudoja tokį metodą siekdami ugdyti kritinį mokinių mąstymą ir kokią reikšmę jie tam skiria mokydami. Tyrime naudota kritinio mąstymo ir patirtinio mokymosi anketa (N = 168), jos rezultatai buvo analizuojami pagal lytį, išsilavinimo lygmenį, darbo patirtį ir darbo aplinką. Rezultatai atskleidė, kad mokant dažnai naudojamas patirtinio mokymosi metodas, kuriuo siekiama ugdyti kritinį mąstymą (M = 4,17, SD = 0,55). Skirtumų nustatyta tik pagal darbo patirties kintamąjį – didesnę darbo patirtį turintys mokytojai statistiškai reikšmingai labiau (F = 0,027; t = 3,31; p < 0,01) stengiasi ugdyti mokinių kritinį mąstymą. Kita vertus, rezultatai atskleidė, kad ypač jaunesni mokytojai turėtų būti geriau informuoti, kaip pritaikyti patirtinį mokymąsi ir kodėl jis yra svarbus. Tyrimas parodė plačiai pripažįstamą mokinių kritinio mąstymo svarbą ir siekį jį ugdyti visais švietimo lygmenimis, nes tai padeda tobulėti ir ugdyti savivoką tiek individams, tiek visai visuomenei. Nerimą kelia tai, kad apie 40 proc. mokytojų vis dar nenaudoja interaktyvaus mokymosi metodų nuolat, tačiau džiugina, kad daugelis mokytojų pripažįsta tokio mokymosi svarbą ir naudoja jį kasdien.

PDF (Anglų)
HTML (Anglų)

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai

1 2 3 4 5 > >>