Siekiant užtikrinti bendrą žmogaus sveikatą, svarbu tinkamai susieti darbą ir laisvalaikį. Straipsnyje pateikiami teorinio ir empirinio tyrimo, kokie veiksniai lemia vidurinių mokyklų moksleivių laisvalaikio trūkumą, rezultatai. Pagrindinis straipsnio tikslas buvo nustatyti, ar vidurinių mokyklų mokiniai turi laisvalaikio ir kokios veiklos jį iš jų atima. Siekiant tai ištirti, atliktas empirinis tyrimas, kuriame dalyvavo 468 mokiniai iš trijų Splito miesto vidurinių mokyklų (bendrojo ugdymo vidurinės mokyklos, medicinos vidurinės mokyklos ir elektrotechnikos vidurinės mokyklos). Analizei naudota aprašomoji ir indiferencinė statistika. Tyrimas atskleidė, kad tėvų nustatytos pareigos yra minimalios ir neatima daug mokinių laisvalaikio. Kita vertus, su mokykla susijusiai veiklai, t. y. namų darbams ir mokymuisi, tenka didžiausia mokinių laisvalaikio dalis, be to, mokiniai nėra linkę dalyvauti popamokinėje ir užklasinėje veikloje. Rezultatai rodo ir tai, kad jeigu mokiniai ir dalyvauja tokiose veiklose, įtakos jų pasirinkimams gali turėti lyčių normos.

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.