Tėvai kalėjime: vaiko poreikių supratimas švietimo įstaigoje
Straipsniai
Katarina Dadić
University of Zagreb, Croatia
Martina Horvat
University of Zagreb, Croatia
https://orcid.org/0000-0002-1076-1570
Una Matea Mikulić
Publikuota 2023-01-31
https://doi.org/10.15388/ActPaed.2022.49.12
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

vaikas
įkalinimas
auklėjimas
pasiekimai mokykloje
stigma

Kaip cituoti

Dadić, K., Horvat, M. and Mikulić, U.M. (2023) “Tėvai kalėjime: vaiko poreikių supratimas švietimo įstaigoje”, Acta Paedagogica Vilnensia, 49, pp. 174–184. doi:10.15388/ActPaed.2022.49.12.

Santrauka

 Vieno iš tėvų išvykimas iš namų atlikti laisvės atėmimo bausmę lemia šeimos klimato pokyčius, kuriuos galima suskirstyti į tris grupes: (a) kasdienio gyvenimo valdymo ir veiklos pokyčiai; b) tėvų ir vaikų santykių pokyčiai ir c) finansinių aplinkybių pokyčiai. Staigūs pokyčiai vaiko gyvenime gali paveikti jo motyvaciją ir susikaupimą, o šie gali sukelti elgesio eksternalizavimo bei internalizavimo problemų ir paveikti mokymosi rezultatus. Kadangi mokykla yra vaiko antrinę socializaciją užtikrinanti ugdymo įstaiga, ji atlieka svarbų vaidmenį remdama mokinius, kurių tėvai atlieka laisvės atėmimo bausmę. Straipsnyje pristatomas tyrimas atskleidė, kad mokinių, kurių tėvai yra kalėjime, stigmatizavimas gali jiems sukelti gėdą, diskomfortą ir atsiribojimą. Atsižvelgdami į tai, kad kol kas nėra aiškių nuorodų, kaip turėtų elgtis pradinė mokykla, kai jos mokinių tėvai patenka į kalėjimą, straipsnio autoriai siūlo gaires, kaip sumažinti žalingus tėvų patekimo į kalėjimą padarinius mokinių socialinei ir emocinei raidai bei mokymosi rezultatams.

PDF
HTML

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai

1 2 3 4 5 > >>