Ekopedagogika – dehumanizacija ar humanizacija: P. Freire ir Z. Baumanas
Straipsniai
Julija Tuleikytė
Vilniaus universitetas
Publikuota 2022-12-30
https://doi.org/10.15388/ActPaed.2022.49.10
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

humanizacija
dehumanizacija
ekopedagogika
kritinė pedagogika
Freire
Baumanas
adiaforizacija

Kaip cituoti

Tuleikytė, J. (2022) “Ekopedagogika – dehumanizacija ar humanizacija: P. Freire ir Z. Baumanas”, Acta Paedagogica Vilnensia, 49, pp. 147–158. doi:10.15388/ActPaed.2022.49.10.

Santrauka

Straipsnyje nagrinėjama, ar Paulo Freire kritinė pedagogika, kurią jis apibrėžia kaip humanizaciją, gali būti ekopedagogika, ir ar ekopedagogika yra humanizacija. Iškėlus Freire kritinės pedagogikos aktualumo klausimą, nagrinėjama, ar ši koncepcija atliepia tokius šiuolaikinius klausimus, kaip antai žmogaus santykis su planeta, ar modernistiškai prioritetizuoja žmogaus kaip laisvo veikėjo poziciją prieš aplinką, – tam pasitelkiamas Paulo Freire ir Zygmunto Baumano dehumanizacijos ir humanizacijos apimamų reiškinių koncepcijų palyginimas. Apžvelgiant šių mąstytojų dehumanizacijos socialinę kritiką, prieinama prie išvados, kad ekopedagogika yra humanizacija Freire kritinės pedagogikos reikšme, o Baumano teorija gali pasitarnauti Freire kritinės pedagogikos šiuolaikiniam atradimui iš naujo.

PDF
HTML

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai

1 2 3 4 5 > >>