Motinos lūkesčių, jausmų ir paramos vaikui sąryšis su turinčių mokymosi negalę vaikų elgesio bei emociniais sunkumais
Straipsniai
Rasa Barkauskienė
Publikuota 2005-01-01
https://doi.org/10.15388/Psichol.2005..4339
39-53.pdf

Reikšminiai žodžiai

motinos lūkesčiai
jausmai
parama
mokumosi negalę turintys vaikai
elgesio sunkumai
emociniai sunkumai

Kaip cituoti

Barkauskienė, R. (2005). Motinos lūkesčių, jausmų ir paramos vaikui sąryšis su turinčių mokymosi negalę vaikų elgesio bei emociniais sunkumais. Psichologija, 31, 39-53. https://doi.org/10.15388/Psichol.2005..4339

Santrauka

Straipsnyje nagrinėjama veiksnių, susijusių su turinčių mokymosi negalę vaikų elgesio bei emociniais sunkumais, problema. Tyrimas buvo skirtas įvertinti vaikų, turinčių mokymosi negalę, elgesio bei emocinių problemų ypatumus, vaiko atitikimo motinos lūkesčius laipsnį, motinos jausmų, įsitraukimo į vaiko mokymosi veiklą pobūdį ir šių kintamųjų tarpusavio sąryšį. Eksperimentinę grupę sudarė turinčių mokymosi negalę, kontrolinę – vidutiniškai besimokančių vaikų šeimos. Tyrimo duomenys rodo, kad turintys mokymosi negalę vaikai pasižymi didesne nei jų bendraamžiai emocinio pobūdžio sunkumų rizika bei aukštesniu bendru elgesio ir emocinių problemų lygiu. Eksperimentinėje grupėje motinos ir vaiko tarpusavio santykiams būdingas prastesnis vaiko atitikimas motinos lūkesčius, stipresni motinų neigiami jausmai vaikui ir nepasitenkinimas savimi, didesnis įsitraukimo į vaiko mokymosi veiklą laipsnis, tačiau teigiami motinų jausmai vaikui tiriamųjų grupėse nesiskyrė. Didesni turinčių mokymosi negalę vaikų elgesio ir emociniai sunkumai susiję su mažesniu atitikimo motinos lūkesčius laipsniu, stipresniais jos neigiamais jausmais vaikui, didesne negatyvia namų darbų atlikimo kontrole bei retesniais motinos ir vaiko pokalbiais apie mokymąsi ir mokyklą.

39-53.pdf

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai