Bengkalos inkliuzinės mokyklos mokinių, turinčių klausos sutrikimą, patiriama rizika ir jų atsparumas
Articles
Kadek Suranata
Pendidikan Ganešos universitetas, Singaraja – Balis, Indonezija
Adi Atmoko
Negeri Malango universitetas, Rytų Java, Indonezija
Itsar Bolo Rangka
Indraprastos PGRI universitetas, Džakarta, Indonezija
Ifdil Ifdil
Negeri Padangos universitetas, Rytų Sumatra, Indonezija
Publikuota 2017-12-20
https://doi.org/10.15388/SE.2017.4
PDF

Reikšminiai žodžiai

rizika ir atsparumas
mokinys, turintis klausos sutrikimą
inkliuzinė mokykla
socialinė parama
psichologinis atsparumas

Kaip cituoti

Suranata, K. (2017) “Bengkalos inkliuzinės mokyklos mokinių, turinčių klausos sutrikimą, patiriama rizika ir jų atsparumas”, Special Education, 2(37), pp. 165–214. doi:10.15388/SE.2017.4.

Santrauka

Šis fenomenologinis tyrimas aprašo Bengkalos (Balis, Indonezija) inkliuzinės mokyklos mokinių, turinčių klausos sutrikimą, patiriamą riziką ir jų atsparumo šaltinius. Duomenys buvo gauti iš keturių mokinių, turinčių klausos sutrikimą, bei su jais susijusių informantų pasitelkiant pusiau struktūruotą giluminį interviu ir stebėjimą. Analizė buvo atliekama taikant fenomenologinę tyrimo strategiją. Tyrimo rezultatai rodo, jog (1) egzistuoja trys svarbūs rizikos faktoriai – skurdas šeimoje, mokinio sunkumai suprantant žodinę kalbą ir mokymosi medžiagą bei mokinio emocijų sutrikimas; (2) penki asmeniniai atsparumo šaltiniai, tokie kaip savarankiškumas, bendradarbiavimo įgūdžiai, talentai ar specialieji įgūdžiai, dėkingumas ir pozityvi viltis; (3) ir keturi socialinės paramos atsparumo šaltiniai – šeima, mokykla, bendraamžiai ir bendruomenė. Šiame tyrime taip pat svarstoma, kaip geriau prisidėti prie vaikų, turinčių klausos sutrikimą ir besimokančių inkliuzinėje mokykloje, sėkmingos psichologinės bei socialinės raidos ir mokymosi pasiekimų

PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.