Bendros CIM / SMGS teisinės sistemos kūrimo raida ir teisinė reikšmė
-
Vilius Nikitinas
Publikuota 2012-01-01
https://doi.org/10.15388/Teise.2012.0.110
234-250.pdf

Kaip cituoti

Nikitinas, V. (2012) “Bendros CIM / SMGS teisinės sistemos kūrimo raida ir teisinė reikšmė”, Teisė, 83, pp. 234–250. doi:10.15388/Teise.2012.0.110.

Santrauka

Šiame straipsnyje nagrinėjamos esminės teisinės problemos, kurios skatina sukurti bendrą vežimų geležinkeliais, kai vežimai atliekami tarp Europos Sąjungos ir Azijos šalių, reglamentavimą. Ši analizė pirmiausia yra reikšminga Lietuvos vežėjams, nes Lietuva yra tranzitinė valstybė, kurioje gali būti taikomi du skirtingi teisės aktai – 1999 metų Vienodųjų tarptautinio krovinių vežimo geležinkeliais sutarties taisyklės (CIM) ir 1951 metų Tarptautinio krovinių vežimo geležinkeliais susitarimas (SMGS). Taip pat identifikuojamos naujai sukurto bendrojo CIM / SMGS važtaraščio teisinės problemos bei numatomi galimi teisiniai sprendimo būdai, kurie leistų užtikrinti vežimo teisinių santykių stabilumą bei tolesnę plėtrą.


This article explores the core legal problems, which promote the creation of a common regulation of the rail transport, when the carriages are executed between the EU and the Asian countries‘. This analysis is first of all at a great importance for Lithuanian carriers’, as Lithuania is a transit country, in which two different laws – Uniform Rules Concerning the Contract for International Carriage of Goods by Rail (CIM) and Agreement concerning. International Freight Traffic by Rail (SMGS) – can be applicable. Also the legal problems of the new developed common CIM / SMGS consignment note are identified and the legal solutions, which would ensure the legal stability of the carriage legal relations and further development, are provided.

234-250.pdf

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.